A piaci átlagtól gyorsabban növekszik a Bosch mobilitási üzletága

A piaci átlagtól gyorsabban növekszik a Bosch mobilitási üzletága

Sebesen növekszik a Bosch mobilitási megoldások vállalkozásbeli szektor. „Tovább fokozzuk növekedésünk ütemét, ezért a járművek villamosítása, automatizálása és hálózatba kapcsolása kapcsán fejlesztett megoldásaink mellett modernizált szolgáltatásokat fejlesztünk a holnap mobilitása részére” – mondta Dr. Rolf Bulander, a Bosch mobilitási megoldások kereskedelmi szektor elnöke az IAA Haszonjárművek 2016 szakmai vásáron Hannoverben. Ebben az esztendőben a Bosch mobilitási kiterjedése – árfolyamhatásokkal egyesült erővel – közel öt százalékkal növekszik. Ezzel a társaság messze megelőzi az internacionális járműgyártást, amely az előrejelzések alapján két százalék alatti növekedést mutat 2016-ban. A Bosch növekedésének jókora része a haszonjárművek részére kínált műszaki megoldásoknak köszönhető, az kereskedelmi táj már most az értékesítéseinek negyedét a könnyű- és nehéz haszonjárművek részére kínált rendszerekből realizálja. A Bosch az elképzelések alapján korszerű „Haszongépjármű és munkagép” kereskedelmi egységével leginkább fokozza erőfeszítéseit a haszongépjárművek és munkagépek részére kínált megoldások kidolgozása kapcsán. E szegmens értékesítései a következő tíz évben várhatóan megduplázódnak, egyre nagyobb figyelmet kapnak ezt követően a szolgáltatások és megoldások, amelyeken keresztül a Bosch a logisztikai ökoszisztéma hatékonyságát és biztonságát kívánja növelni.

Korszerű károsanyag-kibocsátási szabványok lendítik előre a Bosch üzletmenetét

E fejlesztési munkák középpontjában a haszonjárművek hajtáslánca áll. A korszerű károsanyag-kibocsátási előírások növelték a korszerű Bosch dízelrendszerek iránti igényt. Ennek eredményeképpen a ma az utakon közlekedő tehergépkocsik megközelítően az összes más járműnél kíméletesebbek a környezethez – példaként az Euro 6 károsanyag-kibocsátási szabványokat valós közlekedési helyzetekben is teljesítik. A tervek közt megjelenik, hogy hasonló károsanyag-kibocsátási szabványokat vezessenek be a kínai és indiai fejlődő régiókban. Az együttes nyomócsöves rendszerek aránya 2020-ra a korszerű gyártású haszonjárművekben nemzetközileg 70 százalékról 90 százalékra emelkedik ezt követően. Ezenkívül a kipufogógáz-utánkezelés jelent egy másik növekedési területet a Bosch részére. Az előrejelzések alapján az olyan rendszerek, mint a Denoxtronic, az évtized végéig közel megduplázzák a társaság értékesítéseit. A Bosch a hajtáslánc hatékonyságát is fokozza. Nagyon sok műszaki megoldással – példának okáért az olajszivattyú és másfajta segédberendezések villamosítása – akár 10 százalékkal csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás. A hőt hasznosító rendszerek mellett a Bosch már dolgozik a hibridrendszereken és a gázüzemű hajtásláncokon, a jövő alternatív hajtási koncepcióin.

Az automatizált vezetéshez elengedhetetlen szoftveres szakértelem és rendszerismeret

A jövő haszonjárművei maradéktalanul automatizáltak lesznek, ám ehhez fokozatos lépésekkel jutunk ezt követően el. A vezetéstámogató rendszerekkel kezdődött a folyamat, amelyek egyre több segítséget nyújtanak a járművezető részére. Ezek közül némelyek, példaként az önműködő vészfékezés és a sávelhagyásra figyelmezetés már most kötelezők. Az elkövetkezendő időszakokban a tehergépkocsik vezetőit a rendszerek a sávváltás alatt, kanyarodáskor és manőverezés közben is támogatják. A Bosch balesetkutatói alapján ezek a rendszerek együttesen meggátolhatják a tehergépkocsik által okozott, személyi sérülést eredményező balesetek 90 százalékát. A kormányzás az automatizált vezetés egyik kulcstechnikája. A Bosch internacionális piacvezető a haszonjárművek kormányrendszerei kapcsán, a társaság véleménye alapján 2025-re Európában, Japánban és az Amerikai Egyesült Államokban a tehergépkocsik fele elektromos rásegítésű kormányrendszerrel ellátott ezt követően. A cégcsoport teljes körű és átfogó szoftveres szakértelmére és rendszerismeretére is épít az automatizált vezetés felé tartó út létrehozásakor. A Bosch alapján a konvojozás – mikor is a tehergépkocsik az autópályán módfelett kis távolságban, az elöl haladó szélárnyékában követik egymást – sorozatéretté válik 2025-re. A Bosch a lehetséges megoldást az IAA Haszongépjármű 2016 szakvásáron a „Vision X” koncepciótanulmánnyal szemlélteti.

Szenzorok, program és szolgáltatások jelentik a hatékonyabb szállítás kulcsát

Az automatizált vezetés hálózatba kapcsolt vezetés. Európában és Észak-Amerikában már 2017-ben az összes korszerű teherautó képessé válik telematikai szolgáltatásokra. A Bosch is meghatározó szerepet játszik a haszonjárművek hálózatba kapcsolásában szabályzóegységével. E hardveres modul tekintetében a társaság 2017-ben több mint duplájára növeli értékesítéseit. Példaként a Bosch szállítja ezután a korszerű Daimler tehergépkocsik haszonjárműves adatközpontját. A hardveres kínálat mellett a Bosch saját IoT-felhővel is ellátott, amelyet a cég olyan okos szolgáltatások megvalósítására használ, akárcsak a Secure Truck Parking. Ezzel a szolgáltatással a logisztikai cégek és a járművezetők biztonságos parkolóhelyet kereshetnek és foglalhatnak az autópályák mentén a jövő év elejétől. Is a következő évben indítja útjára a Bosch a TraQ tárolókat, amelyek az árukat integrált mikromechanikai érzékelőkkel felügyelik, mindent összevetve nagyobb átláthatóságot biztosítnak a logisztikai láncban. Ezek a példák is jól mutatják, hogy a Bosch a hatékonyságot mind logisztikai szolgáltatásokkal, mind a haszonjárművek műszaki megoldásaival fokozza.