A Škoda SCALA a lehető legjobb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a független Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) tesztjein, a cseh autógyártó új kompaktmodellje mindent összevetve kategóriája egyik a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelő járművének számít. A felnőtt utasok, ezenfelül kerékpárosok védelme kapcsán különösen jól teljesített a SCALA.
Christian Strube, a Škoda igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Mérnökeink következetesen dolgoznak járműveink aktív és a passzív biztonságának újabb fejlesztésén. Ennek megfelelően a SCALA részére pár olyan új vezetői segédrendszerrel is megjelentünk a kompaktkategóriában, amelyek ezelőtt mindössze a felsőbb járműszegmensekből lehettek ismerősek. A Škoda SCALA a járműbiztonság európai referenciatesztjén szerzett legjobb, azaz ötcsillagos minősítése minden kétséget kizáróan igazolja mindennapi munkánkat. Ezen eredménnyel már minden aktuális modellünk az Euro NCAP tesztek legmagasabb minősítésével ellátott – igazán gyönyörű siker.”
A Škoda SCALA különösen a felnőtt utasok és a kerékpárosok biztonsága tekintetében bizonyult meggyőzőnek az Euro NCAP tesztek esetén. A felnőtt bennülők védelme kapcsán a tágas kompaktmodell az elérhető pontok 97 százalékát begyűjtötte, ami az egyik legjobb eredmény az Euro NCAP története esetén.
A kerékpárosok védelmére a tesztelők a egész hat pontot odaítélték, részben az előrelátó gyalogos- és kerékpárosvédelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection), ezenfelül települési vészfékfunkcióval (City Emergency Brake) kiegészített és az alapfelszereltséghez tartozó Front Assist szisztémának betudhatóan. Mindemellett a sávtartó rendszer (Lane Assist) is a Škoda SCALA alapfelszereltségéhez tartozik, kívánságra mindazonáltal a hátulról közelítő vagy épp a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre figyelmeztető holttérfigyelő rendszer (Side Assist) is rendelkezésre áll. A SCALA ezzel a maximális négyből 3,5 pontot szerzett.
A Škoda SCALA színvonalas passzív biztonságát többek között nagyvonalúan méretezett deformációs zónákkal és módfelett merev utascellával kialakított, nagy torziós merevségű karosszériaszerkezete biztosítja, ahol közel 70 százalékban nagy és extrém nagy szilárdságú, amellett különlegesen edzett acélfajtákat alkalmaztak a tervezők. A kompaktmodell akár kilenc légzsákkal is felszerelhető, köztük nemkülönben extrafelszerelésként vezetőoldali térdlégzsákkal, amellett hátsó oldallégzsákokkal. A biztonsági felszereltségi kínálat része azonfelül a másodlagos ütközésvédelem (Multi-Collision Brake), a külön választható proaktív utasvédelemi rendszer (Crew Protect Assist), emellett a hátsó szélső üléseken, amellett az első utasülésen az ISOFIX és felső hevederes (Top Tether) rögzítési pontok, mindent összevetve a legfiatalabb utasok ideális védelme is mindenkor biztosított.
Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 1997-ben alapították, és elemei közt ebben a pillanatban nyolc európai országból összesen tizenkét közlekedési minisztérium, autóklub, biztosítóegyesület és kutatóintézet megjelenik. A konzorcium – aminek székhelye a belga Leuven települése – aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, és azok aktív és passzív biztonságát értékeli. Az elmúlt évek alatt a tesztek egyre szigorúbbakká váltak, és napjainkra különféle ütközésmódot is tartalmaznak. Ameddig eleinte mindössze a töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések, ezenkívül a vezetői segédrendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített értékelésben.