A nemzetközileg átadott 1 003 573 darab új gépjármű 1,6 százalékkal szárnyalja túl a tavalyi év hasonló időszakának teljesítményét. A BMW X modellek esztendejévé avanzsált 2018-as évben a bajor prémiumgyártó az összes régebbinél több partnere rendeli meg a kategóriateremtő modellekből álló portfólió valamely képviselőjét. A BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája eközben idén 41 százalékkal több, már korrekten 46 849 környezettudatos partner tetszését nyerte el, a BMW i divízió mindazonáltal untalan élénkülő kereslet kielégítése érdekében több mint 50 százalékkal növelte lipcsei létesítménye tömegtermelési intenzitását.
A 2018-as esztendő a BMW Group történetének korábbi legeredményesebb első öt havi értékesítési mutatóját hozta: január és május közt a Münchenben székelő vállalatcsoport több mint egymillió kuncsaftja kapta meg új BMW, MINI vagy Rolls-Royce modelljét, a szám alapján 1 003 573 darab új gépkocsi az előző esztendő hasonló időszakának tükrében 1,6 százalék abszolút eladási növekedést jelent. A BMW Group eme kimagasló, rekordot jelentő eredményt a korszerű BMW X3 mindenre kiterjedő termelési- és értékesítési hálózatának folyamatban található rendszeresítése és a Kínában mutatkozó importváltozások ellenére érte el. Ez utóbbi tényezők hatására a vállalatcsoport májusi értékesítési eredménye némileg elmaradt az egy évvel ezelőtti mutatótól: a 204 041 darab új gépjármű 2,1 százalékos csökkenést jelent.
„Az egymilliós értékesítési darabszám ilyen korai elérése valódi mérföldkövet jelent vállalatcsoportunk történetében” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Tekintélyes örömmel tapasztaljuk, hogy BMW X modelljeink nagyobb népszerűségnek örvendenek ügyfeleink körében, mint ezelőtt bármikor, és hogy a modellpaletta a modern BMW X3 kínai piacon jelentkező átmeneti hiánya ellenére is értékesítési rekordot ért el. Az év második felére a modern BMW X3 megint nemzetközileg elérhetővé válik, újabb eladási lendülethez segítve ezzel az esztendő harmadik és negyedik negyedévét. Hálózatról tölthető modelljeink iránt eközben egyre intenzívebb ügyfél-érdeklődés mutatkozik, csak idén 41 százalékkal több tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépjárműt adtunk keresztül, mint egy évvel ezelőtt” – tette hozzá Pieter Nota.
Öt évvel az első BMW i modell piaci premierje után olyan nagyon felélénkült az ügyfelek érdeklődése, hogy a BMW Group a korszerű divízió lipcsei gyárában 50 százalékkal megnövelte a korszerű modellek termelési intenzitását, most már napi 200 darabra. Az ez évi év első öt hónapjában nemzetközileg az előző esztendő hasonló időszakához képest 41 százalékkal több, korrekten 46 849 darab BMW i autó, BMW iPerformance modell és plug-in hibrid MINI talált gazdára. A hálózatról tölthető modellek iránt mutatkozó teljes körű kíváncsiság állandó növekedésnek indult, a BMW Group több piacán is tekintélyes értékesítési fejlődést eredményezve. Az Egyesült Államokban január és május közt árusított új BMW és MINI modellek hozzávetőlegesen 7 százalékát példának okáért már tisztán elektromos meghajtással vagy plug-in hibrid hajtásláccal felszerelve rendelik meg az ügyfelek. A BMW Group a tengerentúlon 2018 első öt hónapjában 9 762 darab hálózatról tölthető gépjárműt árusított, amely 61 százalékkal múlja felül az előző esztendő hasonló időszakának eredményét. Ugyanez a trend figyelhető meg Nagy-Britanniában is, ahol az újonnan megrendelt BMW és MINI modellek immáron nagyjából 7 százaléka hálózatról tölthető négykerekű. A Münchenben székelő vállalatcsoport a szigetországban idén január és május közt 6 555 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépjárműt adott el, amely 34,2 százalékos értékesítési gyarapodás. Sőt mi több, a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája iránt mutatkozó kereslet egyes piacokon már a korszerű BMW és MINI modellek megrendelésének több mint felét teszi ki. A Norvégiában átadott 4 125 darab, tetejébe a Malajziában árusított 2 313 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modell e téren 5,8, ezenfelül 37,9 százalékkal szárnyalja túl az előző esztendő első öt hónapjában tájékozott mutatót. Mint ilyen, a BMW Group eszményi úton halad ez évre kitűzött azon célja felé, hogy hálózatról tölthető modellpalettájával teljes körű szinten átlépje az egy évben forgalmazott 140 ezres darabszámot.
2018 januárja és májusa közt a BMW Group nemzetközileg 303 202 darab BMW X modellt biztosított vásárlóinak, amely a BMW egész értékesítési mutatójának 35,3 százalékát teszi ki és 3,4 százalékkal múlja felül az előző esztendő hasonló időszakának teljesítményét. A BMW az év első öt hónapjában 858 675 darab új gépkocsit adott el, amely 1,6 százalékos növekedést jelent. A paletta kiemelkedően sikeres tagja a modern BMW 1-es széria és a korszerű BMW 5-ös széria, amelyekből 82 828 darab, emellett 156 105 példány talált gazdára január és május közt, 11,6 százalékos, mindemellett 12,5 százalékos értékesítési fejlődést produkálva. A MINI ez idő alatt az egész világon 143 472 darab új gépkocsit adott el, amely 1,2 százalékos gyarapodásnak felel meg. A BMW Motorrad 70 007 darabon zárta az első öt hónapot, amely a tavalyi szám tükrében 1,6 százalékos csökkenés. A bajor prémiumgyártó kétkerekű divíziója idén kilenc új járműről rántja le a leplet, az ezzel párhuzamosan végrehajtott termelésoptimalizálás mindazonáltal a modern modellek leszállítási idejére is hatással lesz. A vállalat mindezek ellenére abszolút értékesítési növekedést irányoz elő az ez évi évre.
A fantasztikus üzemezésnek betudhatóan a BMW Group gépkocsijai az előzetes terveknek megfelelően, folytonosan állnak keresztül a valós státuszok közti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, teljes körű szabvány alapján funkcionáló új EU-tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) és a járművek valós vezetési szituációkban produkált emissziós értékeit vizsgáló tesztciklus (RDE – Real Driving Emissions) előírásainak maradéktalan teljesítésére.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban
Míg az Egyesült Államokban tapasztalható ügyfél-érdeklődés az éves és a májusi egymáshoz viszonyítás tekintetében is növekedésnek indult, nagyszámú másik piac eladási csökkenést produkál. A vállalatcsoport negyedik legnagyobb piacának számító Nagy-Britannia értékesítési mutatóit a szigetországban tapasztalható aktuális gazdasági nehézségek kiemelkedően befolyásolják, a Kínában mutatkozó importváltozások ugyanakkor az újautók piaci árazása tekintetében átmeneti bizonytalansághoz vezettek. Németországban a május nagyszámú munkaszüneti napot tartogatott, aminek következtében a hónap két munkanappal rövidebb volt, mint egy évvel ezelőtt.