A legjobb minősítés az ID. 3 részére – Öt csillag az Euro NCAP teszten

A legjobb minősítés az ID. 3 részére – Öt csillag az Euro NCAP teszten

Álomkezdés öt csillaggal: az ID. 3 a lehető legmagasabb minősítéssel zárta az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) biztonsági tesztjeit, a vizsgáztatók hiszen minden kritérium alapján – a felnőtt és gyerekutasok, valamint a védettség nélküli közlekedők védelme, mindemellett a vezetői segédrendszerek kapcsán – szintúgy kedvező minősítéssel ismerték el a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő első modellt.

„Nagyszerű siker egész ID. -csapatunk részére” – nyomatékosította Dr. Frank Welsch, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Autóink magas színvonalú biztonsága mindenkor különösen kardinális számunkra, így az MEB-koncepcióban is már a kezdetektől tekintetbe vettük – amint az ID. 3 öt csillaga is meggyőzően igazolja.”

A felnőtt utasok védelmének értékelése például frontális és oldalirányú ütközések, amellett az ostorcsapás-jellegű mozgások okozta traumák tesztjeire épül. Ezen ütközési vizsgálatok, emellett a villámgyors és biztonságos mentést és kiszabadítást szolgáló biztonsági megoldások értékelése alapján az ID. 3 tekintetében 87 százalékos védelmi fok adódott a vezető és felnőtt utasai, mitöbb 89 százalék a gyerekutasok részére.

Utóbbi értékelés három lényeges szemponton alapul: a gyerekvisszatartó biztonsági rendszerek frontális vagy oldalirányú ütközés alatt nyújtott védelme mellett a heterogén méretű gyermekülések beépítésének lehetőségei, ezenfelül a jármű által a gyerekek biztonságos szállításához kínált felszerelések álltak a középpontban.

A bennülők védelme mellett az Euro NCAP azt is vizsgálja, milyen eredményesen óvják gázolásveszély során az Önvezérelt vészfék-rendszerek (Automatic Emergency Braking; AEB) a közlekedés védettség nélküli résztvevőit. A tesztelők a szériafelszereltséghez tartozó újabb vezetői segédrendszerekre is nagy hangsúlyt fektettek. Pozitívum, hogy a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist) és a Vészfékasszisztens (Front Assist) az ID. 3 minden egyes felszereltségi változatában rendelkezésre áll a fedélzeten.

Első ízben a Volkswagennél, az ID. 3 úgynevezett Középső légzsákot (Center Airbag) is magába foglal első ülései közt, amely példaként oldalirányú ütközés során megelőzheti a vezető és az első utas lehetőség szerinti fejkontaktusát.

Extrafelszerelésként a Volkswagen újabb high-end vezetői segédrendszereket is ajánl. Ilyen a követési távolságot tartó és előretekintő sebességérzékeléssel kiegészített Adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control; ACC), miközben a Menetasszisztens (Travel Assist) egészen 160 kilométer/órás sebességig kínálja a támogatott vezetést. A Közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam assist), a parkolóhelyről kiállást segítő funkcióval (Rear Traffic Alert) kiegészített Holttér-érzékelés (Blind Spot Sensor), a Vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) és a Parkolási asszisztens (Park Assist) ugyancsak nagyban hozzájárul a biztonságos, nyugodt vezetéshez.

Ötcsillagos értékelésével az ID. 3 folytatja a Volkswagen Euro NCAP sikersorozatát, ahol legutóbb a modern Golf és a T-Cross érte el a legmagasabb minősítést. Az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme) már 1997 óta szolgál a modern autók biztonsági színvonalának szigorú mércéjéül, naprakész tájékoztatást nyújtva az autóvásárlóknak a híres új modellek biztonságáról. Az elmúlt évek alatt a vizsgálati eljárások, továbbá a szériafelszereltséghez tartozó vezetői segédrendszerekre és a passzív biztonságra vonatkozó követelmények éppúgy szigorúbbá váltak. A részletek nyilvánosan is elérhetők a www.euroncap.com oldalon.