A legkelendőbb európai PHEV a Ford Kuga Plug-In Hybrid

A legkelendőbb európai PHEV a Ford Kuga Plug-In Hybrid

A Ford legfrissebb információi alapján Európa legkelendőbb plug-in hibrid (PHEV) járművének vezetői potenciálisan annyi CO -kibocsátást takaríthattak meg fejenként, mintha oda-vissza végigautózták volna a London-Buenos Aires távolságot.

Az európai Kuga Plug-In Hybrid felhasználóktól származó anonim adatok elemzése azt mutatja, hogy legtöbbjük minden évben valamivel több, mint 10.000 kilométert tett meg. A WLTP-szabvány alapján mért emissziós értékek alapján ez azt jelenti, hogy egy Kuga Plug-In Hybrid ezen a távon hozzávetőlegesen 1100 kilogrammal kevesebb széndioxidot bocsát ki, mint egy hasonló teljesítményű, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorral hajtott Kuga.

Az adatokból az is kiderült, hogy a Kuga Plug-In Hybrid vezetői szeretik, ha a gépkocsijuk útra készen vár rájuk reggel, mivel minden feltöltésnek majdnem fele éjszakánként történt. A rövid, egy-két órás nappali töltések is gyakoriak voltak, és a Ford azt valószínűsíti, hogy a PHEV-felhasználók töltési hajlandósága még tovább növekszik ezután, amiként a feltöltő infrastruktúra szakadatlan bővül Európában.

2021-ben a Kuga volt az európai piacok legkelendőbb PHEV modellje; ebből a gépkocsiból 17 százalékkal több talált gazdára, mint legközelebbi vetélytársából. A plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtású modellek értékesítése előző évben 19 százalékot tett ki minden újautó-eladásból (míg a dízelek részaránya 21,7 százalék volt3), és a 2021-ben eladott Kuga modellek több mint feléhez plug-in hibrid vagy full hibrid modern műszaki megoldást választott a tulajdonosuk.

„Nincs minden vásárlónk abban a helyzetben, hogy benzin- vagy dízelmotoros autójáról egyenesen a tisztán elektromos hajtásra váltson. Ennek köszönhetően terveztük olyannak a Kuga Plug-In Hybridet, hogy minden hajtásmódból a legjobbat nyújtsa – és ez alighanem sikerült is, mivel több fogyott belőle az európai piacon, mint bármely más PHEV-ből,” vélekedett Glen Goold, a Ford Kuga termékcsalád-igazgatója. „A Ford elkötelezte magát az elektromos hajtás mellett, és a Kuga Plug-In Hybridhez hasonló modellek segítenek a vásárlóknak, hogy lépést tartsanak velünk.”

A vásárlók kiaknázzák az elektromos hajtásban rejlő lehetőségeket

A Ford által begyűjtött anonim járműhasználati adatok segítenek megérteni és tökéletesíteni a PHEV-használati szokásokat, bepillantást engedve abba, hogyan hozhatják ki a vásárlók az elérhető maximumot a Kuga Plug-In Hybrid rugalmas hajtási módjából:

A felhasználók rendszeresen töltik a Kuga Plug-In Hybridek akkumulátorát: Minden 100, vezetéssel töltött napra 71 feltöltés esett, ami azt mutatja, hogy az emberek az esetek többségében feltöltik autójukat. Ezenkívül az átlagos töltöttségi szint 30 százalék volt, amikor újra rátöltöttek az akkura, vagyis a felhasználók ritkán autóztak addig, amíg az akku teljesen lemerült, inkább arra törekedtek, hogy folyamatosan legyen elég energia az elektromos hatótávolság maximális kihasználásához.

A Kuga Plug-In Hybrid hatótávolsága a felhasználók igényeinek testhezálló rugalmasságot biztosít: Az átlagos napi futásteljesítmény és a 100 kilométernél hosszabb utazások száma júliusban, augusztusban és szeptemberben volt a legmagasabb, ami azt hivatott alátámasztani, hogy a nyaralások és a kirándulások alatt a vásárlók jól ki tudták használni a gépkocsi benzines-elektromos hatótávolságát.

A tulajdonosok otthon, éjszaka töltötték a leggyakrabban az akkumulátort, ezzel is csökkentve költségeiket: A Kuga Plug-In Hybridekkel kapcsolatban az elmúlt 12 hónapban 5,7 millió feltöltést regisztráltak, melynek 47 százaléka éjszaka történt, és a töltések leggyakoribb időszaka 12 esti órára esett. Sőt, hogy ezzel a tulajdonosok kihasználhatták az olcsóbb áramtarifát, az éjszakai töltések gyakorisága azt sugallja, hogy a felhasználók hasonló szokást vettek fel, mint okostelefonjaik és egyéb eszközeik töltésekor, amelyek szélsebesen megszokottá váltak a mindennapjaikban.

A második leggyakoribb töltési időszak egy-két órás volt nap közben, ami azt hivatott alátámasztani, hogy a Kuga Plug-In Hybrid használói készségesen éltek a gyorstöltés lehetőségével, ha rendelkezésükre állt ilyen töltőpont.

Alacsony költségek

2021-ben a Kuga Plug-In Hybrid volt minden szegmens legkelendőbb PHEV-modellje: a gépkocsiból több mint 48.000 darabot adtak el, és az év nyolc hónapjában többet értékesítettek belőle, mint legközelebbi vetélytársából.

Az SUV okos hajtáslánca takarékos és kényelmesen felhasználható: a gépkocsi tisztán elektromos, vegyes használatban mért hatótávolsága 57-65 km (WLTP), településben mindazonáltal 71-89 km, ami biztosítja, hogy tulajdonosa több utat is megtegyen az aksi erejével. A WLTP-szabvány alapján mért 14,8 kWh/100 km energiafogyasztás is kedvezőbb, mint a versenytárs modelleké.

Mindemellett a Kuga Plug-In Hybrid egy benzinmotoros modell hatótávolságát és kényelmét is nyújtsa, és az akkumulátorban tárolt energia a belsőégésű motor teljesítményét is kiegészíti, mikor is a vezető nem kapcsolja be a tisztán elektromos hajtásra szolgáló EV Most üzemmódot. A WLTP-szabvány alapján mért – és a legnélkülözhetetlenebb versenytársakénál alacsonyabb – 0,9-1,3 l/100 km üzemanyag-fogyasztás és 21-29 g/km CO -kibocsátás azt jelenti, hogy az autósok nyugodtan bekapcsolva tarthatják az EV Auto üzemmódot, tudván, hogy a hajtás folyamatosan a lehető leghatékonyabban fog működni.

A vezetők az EV Később beállítást is választhatják, ha egy későbbi útszakaszra akarják tartalékolni az akkuban tárolt áramot, vagyis mindent összevetve egész egészében ők döntenek arról, mikor hasznosítják ezt az energiát. Tetejébe, hogy a Kuga Plug-In Hybrid külső áramforrásra is csatlakoztatható, menet közben a gépjármű automatán tölti az akkumulátort az energia-visszanyerő rendszerrel, ami a fékezés közben egyébként veszendőbe menő mozgási energiát hasznosítja. Ha az áramforrás teljesen lemerül, a Kuga Plug-In Hybrid még akkor is a leglényegesebb versenytárs modellekénél alacsonyabb, 5,2-6,0 l/100 km üzemanyag-fogyasztásával folytatja az útját.

A Kuga Plug-In Hybrid amellett alacsonyabb költséggel tartható fenn, mint legszámottevőbb versenytársai: egy közönséges hároméves/60.000 kilométeres periódussal számolva a megtakarítás összege meghaladhatja az 1800 eurót, ami a csekély üzemanyag- és energiafogyasztásnak, az alacsony szervizköltségnek és a magas maradványértéknek köszönhető.

A Ford tisztán elektromos, plug-in hibrid, full hibrid és 48 voltos mild hibrid hajtású személyautóinak kínálatában megtalálható még a Mustang Mach-E és Mustang Mach-E GT, a Kuga Hybrid, a Mondeo Hybrid, az S MAX Hybrid, a Galaxy Hybrid, az Explorer Plug In Hybrid, valamint a Puma, Fiesta és Focus EcoBoost Hybrid modellek.