A Škoda AUTO elektromosautó-alkatrészeket létrehoz a Volkswagen-csoportnak

A Škoda AUTO elektromosautó-alkatrészeket létrehoz a Volkswagen-csoportnak

A Škoda AUTO legyártotta az első elektromosautó-alkatrészeket a Volkswagen-csoport részére a Mlada Boleslav-i gyárban. A Škoda mostantól nagyfeszültségű hajtóakkumulátorokat konstruál a Volkswagen-csoport MQB-platformra épülő plug-in hibridjeibe.

Michael Oeljeklaus, a Škoda AUTO termelését és logisztikáért felelős igazgatósági tagja kijelentette: “2017 novemberében a Volkswagen-csoport vezetése úgy döntött, hogy a Škoda AUTO-t bízza meg plug-in hibrid modellek elektromos alkatrészeinek gyártásával, ami nagyfokú bizalom megnyilvánulása. Megtettük testhezálló intézkedéseket és messzemenőkig felkészültünk a feladatra. A Mlada Boleslavban készülő nagyfeszültségű aksik alátámasztják dolgozóink rátermettségét, a Škoda számottevő technikai képességeit és a csapatmunka hatékonyságát.”

A Mlada Boleslavban összeszerelt nagyfeszültségű hajtóakkumulátorok raktározzák az energiát a Volkswagen-csoport MQB moduláris építőkészletre tervezett plug-in hibridjeiben. A Škoda márka elsőként a hálózatból tölthető Škoda SUPERB iV modellben alkalmazza ezután ezeket az akkumulátorokat, melynek gyártása 2019 szeptemberében indul a kvasiny-i gyárban.

A Škoda AUTO összesen 23,5 millió eurót fordított a nagyfeszültségű aksik gyártósoraira. A Mlada Boleslav-i üzemet az elmúlt két év esetén készítették fel az elektromosautó-alkatrészek gyártására. Pár éven belül az eredendően 150 ezresre tervezett gyártási darabszámot tovább növelik.

Christian Bleiel, a Škoda AUTO alkatrészgyártásért felelős vezetője kijelentette: “Az akku rendszerek gyártása komoly technikai kihívást jelentett számunkra, amit sikerrel teljesítettünk és amely lényeges és határozott lépés az elektromobilitás útján. Az elkövetkezendő időszakokban újabb elektromosautó-alkatrészek gyártását kezdjük meg, amelyeknek az előkészítéseként intenzív együttműködést folytatunk a Volkswagen-csoport alkatrészellátó hálózatával. Az információcsere elengedhetetlen követelmény, hogy tudásunk és felkészültségünk az áramforrásokkal kapcsolatban egész legyen a cellagyártástól az újrafelhasználásig.”

Közel 200 munkatárs dolgozik közvetlenül vagy közvetve az elektromos összetevők gyártási folyamataiban. Nemcsak gyártják az akkumulátorokat, hanem mindegyiket tesztelik és helyben feltöltik, csak ezt követően kerülnek bele a járművekbe.

A Škoda AUTO a hajtóakkumulátorok alapalkatrészeit, a cellákat és a modulokat külső beszállítóktól szerzi be.

A Škoda AUTO a gyártás alatt felhasználja a Volkswagen-csoport hálózatában alkalmazott technológiákat. A gyártósoron a dolgozókat 13 KUKA robot támogatja, amelyek emelési képessége 210-500 kilogramm közti. Némelyik különösen nehéz és testes összetevőket cipel. Robotok helyezik fel az áramforrás modulokat a gyártósorra és szintén a robotok pakolják a kész akkumulátorokat raklapokra. Más robotok a modulok fedelét zárják le, ez a művelet 39 csavarozásból áll, amit sebesen végeznek el a gépek.

Mikor is a Škoda AUTO felkészült a nagyfeszültségű hajtóakkumulátorok gyártására, nemcsak új technológiákat tervezett és alkalmazott, hanem más, az elektromos üzemmel összefüggő képességeket és készségeket is fejlesztett. Ilyen a munkabiztonság, a tűzvédelem, a minőségellenőrzés és a logisztika. Nagyfeszültségű termékekkel dolgozni csakis szigorú munkabiztonsági szabályok betartásával lehet, ezenkívül nagyszámú elektronikai összetevő igen érzékeny az elektrosztatikus kisülésre. A Škoda AUTO átalakította elosztóraktárát, hogy az befogadhassa nagy számban a nehéz akkumulátorokat. Az elektromos tüzek elhárítására és a sérült akkuk biztonságos kezelésére is felkészültek.