Az Y és Z generációt is vonzza a Bosch

Az Y és Z generációt is vonzza a Bosch

A PwC Magyarország online kérdőív hozzájárulásával idén több mint 37 ezer középiskolában vagy egyetemi intézményben tanuló, 16-28 év közti diák és fiatal pályakezdő munkahelyválasztási preferenciáit tárta fel. A kutatási eredmények alapján a magyarországi Bosch csoport a vállalat kategóriában a 2019 Legvonzóbb Munkahelye Díj győztese lett. “Roppant módon büszkék vagyunk erre a díjra, a ránk szavazó diákoknak és pályakezdőknek ezúton is köszönjük a segítséget. Az elismerés valamennyi Boschnál dolgozó kolléga érdeme is egyben.” – hangoztatta Somogyi András, a Bosch csoport emberi kapacitás igazgatója.

A Bosch csoport 9 magyarországi vállalatával a legnagyobb határon túli ipari munkaadó Magyarországon. A vállalatcsoport hatvani, miskolci, maklári és egri gyáraiban évek óta jelen vannak az IoT és ipar4.0 részére fejlesztett Bosch megoldások. A Bosch gyáraiban konstruált áruk nemcsak hétköznapi alkatrészek, hanem a jövő formálói is egyben. Gyártásuk mellett kiemelten fontosak az olyan termelést támogató szempontok, mint a szállítási költségek vagy a hibaarányok csökkentése, az anyagmozgatási folyamatok racionalizálása, a gazdaságosság, az internacionális tudástranszfer és az összefogás. Gyártási tevékenységeink mellett a Bosch Fővárosi Fejlesztési Center közel 2800 mérnökével Németország után Európa legnagyobb K+F centruma, ahol az autóipar legfrissebb vívmányain dolgoznak. A Bosch széles körű kompetenciája megbízható alap a hálózatba kapcsolt világ trendjeinek szüntelen alakításához és egy új, a hazai munkaerőpiaci elvárásoknak ideális műszaki értelmiségi generáció kineveléséhez.

A felmérés fókuszterületei közé például a nemzetköziség, az önálló fejlődés és a transzparens vállalati működés is bekerült. A tudományos felmérés alapján a 16-28 éves korosztály részére a munkahelyválasztási szempontok közt első helyen a rugalmas munkarend és munkaidő áll, melyet az alapbért megelőzve a stabilitás és kiszámíthatóság követ.

Somogyi András hangoztatta még: a Boschnál a korábbi években kiemelten kardinális szemponttá vált az élményalapú foglalkoztatás és a munkavállalók naprakész tudását támogató szüntelen megújuló képzések biztosítása. A Bosch permanens törekvése, hogy internacionális vállalatként változatos, inspiráló és találékony munkakörnyezetet teremtsen a kollégáknak.