Erő a maximumon: a modern BMW X5 M50i és a korszerű BMW X7 M50i

Erő a maximumon: a modern BMW X5 M50i és a korszerű BMW X7 M50i

A felsőkategória és a luxusszegmens új Sports Activity Vehicle csúcsmodelljei a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményével, a típus-specifikus futómű-technológia vérpezsdítő agilitásával és a BMW M sport differenciálmű mérnöki precizitásával az abszolút menetdinamika új dimenzióját váltják valóra.

A kimagasló erőtöbblet már álló helyzetben is markáns stílust biztosít a BMW X modellcsalád két új éllovasának. A modern BMW X5 M50i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,7 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 238 – 243 gramm / km) és a modern BMW X7 M50i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,9 – 11,1 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 248 – 252 gramm / km) motorházteteje alatt egy új fejlesztésű, nyolchengeres benzinmotor dolgozik, amely a legújabb BMW TwinPower Turbo modern műszaki megoldás hozzájárulásával 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményre képes. Az etalon kapacitás minden eddiginél intenzívebben hangsúlyozza ki a Sports Activity Vehicle (SAV) járműkategóriát megteremtő modell új nemzedékének és a luxusszegmens első BMW X modelljének átfogó sportosságát. A V8-as motorhoz mindkét modell tekintetében BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtás és a BMW M GmbH szaktudásának legjava mentén modernizált, típus-specifikus futómű-technológia társul.

Amiként a hajtásláncot és a futómű-technológiát, úgy a korszerű BMW X5 M50i és a korszerű BMW X7 M50i típus-specifikus karosszériajegyeit is a káprázatos vezetési benyomás érdekében fejlesztették ki. A modern nyolchengeres modellek exkluzivitását ezenkívül rettentően kiváló színvonalú alapfelszereltség fokozza. A korszerű BMW X5 M50i és a korszerű BMW X7 M50i sorozatgyártása idén augusztusban veszi kezdetét az egyesült államokbeli Spartanburg településében, az első példányok mindazonáltal 2019 őszén érkeznek meg az utakra.

Új V8-as kapacitás kimagasló erőtöbblettel és jellegzetes orgánummal

Rendhagyóan magas fokú teljesítmény- és forgatónyomaték-leadásával a modern BMW X5 M50i és a korszerű BMW X7 M50i meghajtásáról gondoskodó 4.4 liter hengerűrtartalmú kapacitás le sem tagadhatná nyolchengeres felépítését. A modern V8-as szív letaglózó teljesítményszintet garantál, legyen szó akár kimért, alacsony tempójú haladásról, akár a legdinamikusabb kigyorsításokkal tarkított, padlógázas vezetésről. A mérnökök a motor jó néhány alkatrészét továbbfejlesztették, mindent összevetve például a forgattyúházat, a hengerperselyeket, a dugattyúkat, a főtengelyt, a hengerfejeket és a BMW TwinPower Turbo modern műszaki megoldás vezérlőelektronikáját. A V alakban elrendezett hengersorok közé nagyobb turbófeltöltők kerültek, a közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer mindazonáltal már maximum 350 bar nyomáson dolgozik. A fedélzeten a VALVETRONIC változó szelepvezérlés és a dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás legújabb verziója is megtalálható.

A korszerű V8-as motor a gázpedál legapróbb érintésére is azonnali gázreakcióval reagál. 750 Nm csúcs forgatónyomatéka a percenkénti 1 800 és 4 600 főtengely-fordulat közti tartományban mindvégig a vezető rendelkezésére áll, a teljesítmény-leadás erőtöbbletének mértékét ezáltal minden vezetési szituációban a bajor prémiumgyártó kuncsaftja szabhatja meg. Az kapacitás 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítménye a percenkénti 5 500 és 6 000 főtengely-fordulat közti tartományban válik hozzáférhetővé. A korszerű BMW X5 M50i mindent összevetve 4,3 másodperc alatt, miközben a korszerű BMW X7 M50i 4,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A fenséges teljesítmény-leadást az alapfelszereltségként kínált BMW M sport kipufogórendszer jellegzetes orgánuma kíséri. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) igénybevételével a bajor prémiummárka partnere a korszerű csúcsmodellek kényelemre hangolt és extrém sportos karakterét hívhatja elő, utóbbi esetben a motor reakcióideje is még élénkebbé válik. A SPORT és SPORT PLUS vezetési üzemmódok aktiválásával nem kizárólagosan a dinamikus vezetési megjelenés alapján konfigurált gázpedál-karakterisztika, de az kapacitás teljesítmény-leadásának intenzitása és jellegzetes hangzása is a legsportosabb vezetési élményt élteti.

Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó, BMW xDrive okos összkerékhajtás és BMW M sport differenciálmű a letaglózó teljesítményért

Mindkét Sports Activity Vehicle csúcsmodell sportosra hangolt teljesítmény-leadását egy típus-specifikus fejlesztéseken átesett váltó támogatja: a modern V8-as motorhoz már az alapfelszereltség részeként nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó kapcsolódik, amely páratlanul villámgyors fokozatváltásokat garantál. A mérnökök a manuális sebességváltás lehetősége érdekében a kormány mögé váltófüleket szereltek, a Launch Control titulussal rendelkező rajtprogram mindazonáltal a lehető legdinamikusabb, kiváló tapadásra hangolt állórajtokat támogatja eredményesen.

A BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtás legújabb verziója a másodperc törtrésze alatt, a vezetési szituáció és az adott útviszonyok függvényében osztja el a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely közt. A modern BMW X5 M50i és a modern BMW X7 M50i hajtásláncában dolgozó összkerékhajtás nem kizárólagosan a két modell agilitását és tapadását, de menetstabilitásukat is növeli. A rendszer a hátsókerék-meghajtás preferenciái alapján dolgozik, amely még tovább fokozza a korszerű Sports Activity Vehicle csúcsmodellek vezetési élményét. Sőt mi több, a modern BMW X5 M50i és a korszerű BMW X7 M50i alapfelszereltségének a BMW M sport differenciálmű is része: a hátsó tengelybe épített modern műszaki megoldás elektronikusan vezérelt differenciálzárja kanyarodás közben permanensen kontrollálja az ívbelső és az ívkülső kerék eltérő forgási sebességének kiegyenlítését, amellyel elősegíti a lehető legdinamikusabb kigyorsításokat. A dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) együttműködő BMW M sport differenciálmű laza terepeken és változó tapadású útfelületeken is optimalizálja az egyes kerekekre jutó motorerő mennyiségét, amellyel gátolja a kerekek megcsúszását. Untalan menetdinamikát a rendszer minden pillanatban a teljesítmény és a forgatónyomaték célzott továbbításával tartja fenn.

Típus-specifikus futómű-technológia a sportautós agilitásért

A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH a V8-as benzinmotorban rejlő kimagasló teljesítménypotenciál alapján hangolta tökéletesre a korszerű BMW X5 M50i és a korszerű BMW X7 M50i típus-specifikus futómű-technológiáját. Mindkét modell alatt kettős keresztlengőkarra támaszkodó első- és ötkaros hátsó futómű dolgozik, amelyeket típus-specifikus elasztokinematikai kerékfelfüggesztés-hangolás, független rugózási és lengéscsillapítási beállítások, emellett eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, 21” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák egészítenek ki. A teljes körű alapfelszereltség része azonfelül a Servotronic funkcióval kiegészített, elektromechanikus szervokormány és a BMW M sport fékrendszer, aminek kékre fényezett féknyergei büszkén viselik a BMW M divízió logóját. A külön választható extrafelszereltségek palettáján a 22” méretű könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók, szintén eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelve.

A korszerű BMW X5 M50i hajtásláncában aktív BMW M futómű dolgozik, aminek elektronikusan vezérelt lengéscsillapítóit két eltérő karakterisztika alapján állíthatják be a bajor prémiumgyártó kliensei: a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) a COMFORT és a SPORT üzemmódok aktiválhatók. A modern BMW X7 M50i hajtásláncában ezzel szemben mindkét tengelyen adaptív légrugós futómű dolgozik, amely SPORT üzemmódban vagy 138 km/órás sebesség fölött automatán 20 milliméterrel csökkenti a modell hasmagasságát. A vezető a légrugós futómű magasságállító funkcióját a volán mögött ülve, egyetlen gombnyomással is aktiválhatja: a rendszer két állásban, akár 40 milliméterrel is képes megemelni a modell hasmagasságát, amely példának okáért terepjárás közben, az épített utakon túl lehet konkrétan előnyös. A légrugós futómű a modern BMW X5 M50i opcionális extrafelszereltségei közt is megtalálható.

Mindkét modellhez megrendelhető tetejébe az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) is, amely még tovább fokozza az újdonságok agilitását. A modern műszaki megoldás főként sávváltásokkor és belvárosi manőverezésekkor érezteti pozitív hatását, a sebesség függvényében mivelhogy az első kerekekkel megegyező vagy ellenkező irányban képes kormányozni a hátsó kerekeket. A modern BMW X5 M50i és a korszerű BMW X7 M50i kimagasló menettulajdonságait az elektronikusan vezérelt, aktív stabilizátorok is fokozzák: az első és a hátsó tengelyen dolgozó elektromos forgómotorok dinamikus kanyarváltásokkor szélsebes és precíz ellensúlyozásokkal egyenlítik ki a futóműre nehezedő oldalirányú erőhatásokat. Mindkét modern műszaki megoldás a külön választható extrafelszereltségként megrendelhető BMW M Professional adaptív futómű (a korszerű BMW X5 M50i tekintetében), valamint az Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás (a modern BMW X7 M50i tekintetében) része.

Stílusjegyek és felszereltség: exkluzív megjelenés luxus minőségben

A modern BMW X5 M50i és a korszerű BMW X7 M50i egyidejűleg exkluzív és sportos kisugárzását rögtön is típus-specifikus stílusjegyek nyomatékosítják. Az első lökhárító extra nagy légbeömlői a V8-as benzinmotor hűtésigényét jelzik, a csúcsmodellek szokatlan kialakítását mindazonáltal páratlan küszöbtoldatok és hátsó lökhárító, ezenfelül a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag Cerium Grey árnyalatú kiegészítői fokozzák.

A BMW X modellcsalád két újdonságának utasterében BMW M bőrkormány, BMW M logóval díszített előválasztó kar, kontraszt-varrással ellátott, lélegző felületű Vernasca bőrkárpit, emellett Aluminium Tetragon (a korszerű BMW X5 M50i tekintetében) vagy magasfényű metál felületkezelésű, fából készült Fineline Black dekorbetétek gondoskodnak a sportosan mutatós, luxus minőségű hangulatról. Ha mindazonáltal mindez nem lenne elég, az alapfelszereltségben „M50i” típusjelzéssel ellátott, világító küszöblécek, Anthracite (a korszerű BMW X5 M50i tekintetében) vagy Alcantara Anthracite (a modern BMW X7 M50i tekintetében) tetőkárpit, nagyteljesítményű zenerendszer (a modern BMW X5 M50i tekintetében) és Harman Kardon prémium zenerendszer (a modern BMW X7 M50i tekintetében) is megtalálható.