Harmadik busztársaságként az Alba Volán teszteli az elektronikus utastájékoztató rendszert, amely valósidejű adatokból megmondja, merre jár éppen busz. Az elektronikus jegyvásárlásra még várni kell, de állítólag nem sokat.
A fővárosi Futár-rendszerhez hasonló elektronikus utastájékoztatást vezet be az Alba Volán, a rendszer tesztüzeme 240 autóbusszal kezdődik, miután október közepén lezárult a fejlesztési szakasz. Mindegyik járműbe GPS-t és a sofőrfülkébe érintőképernyős vezérlőegységet szereltek, amely jelzi a sofőrnek, hogy késik vagy siet-e a menetrendhez képest, és a rendszer érkezés előtt 50 méterrel hangszórón bemondja a következő megálló nevét.
A központi egységen lehet beállítani a busz viszonylatjelzőjét is, és a GPS-alapú valós forgalmi adatok alapján később az állomások és megállók kijelzőjén is pontosan ki lehet majd írni az érkezés pontos idejét, mint ahogy az Budapesten is történik, sőt, később talán járatfigyelő applikáció is lesz hozzá. Hasonló utastájékoztató rendszer működik a Borsod Volán 510 és a Vértes Volán 108 autóbuszán, valamennyi a mobil díjfizetés, az elektronikus útdíj és az új traffipaxok fejlesztésében résztvevő i-Cell gyártmánya.
Nemcsak a valósidejű utasinformálásban, hanem a járműkövetésben is szerepet kap az új rendszer, a sofőrök megfigyelésével segít lefaragni az üzemeltetési költségeket. Később a Volán-társaságok lokális rendszerei a Nemzeti Elektronikus Jegyrendszer Platformba csatlakoznak, így végre a busszal utazók is vásárolhatnak jegyet az interneten. A fejlesztőktől azt a tájékoztatást kaptuk, hogy ez egyelőre távlati, de reális terv, Németh Tamás, az Alba Volán vezérigazgatója pedig az megtett úttal arányos jegy bevezetését is elképzelhetőnek tartaná a jövőben a helyi járatokon.
(forrás: origo.hu)