A mesterséges intelligencia a vállalatvezetést is átalakítja a DXC Technology alapján

A mesterséges intelligencia a vállalatvezetést is átalakítja a DXC Technology alapján

A mesterséges intelligencia használata új feladatot jelent vezetőknek, mivel ki kell alakítaniuk az AI asszisztensek és az emberek közti ideális kommunikációt. A DXC Technology alapján az AI és a gépi ismeretszerzés globális vállalkozásbeli használata, tetejébe a csapatok közti kooperáció a technológiailag magasan kvalifikált kereskedelmi vezetők vezérlésével meghatározóan növelheti a termelékenységet.

A nemzetközileg az egyik legelismertebb, független informatikai szolgáltató vállalata alapján a jó kommunikáció és a közösségi modern műszaki megoldások, szemben példának okáért az e-mailezéssel, 20-25 százalékkal is növelhetik a szellemi munkát végzők teljesítményét. Hozzátették, az elkötelezett munkavállaló 44 százalékkal, az inspirált munkaerő ugyanakkor közel 125 százalékkal termelékenyebb, mint egy szimplán elégedett dolgozó.

A társaság 2020-as munkaerő-piaci előrejelzése alapján az AI alapvető változásokat hoz ezután példának okáért a jog, a könyvelés, az egészségügy és az tanítás területén: egyrészt ezeket a szolgáltatásokat a felhasználók széles köre személyre szabott szolgáltatásként veheti igénybe az alacsony költségű okos asszisztensek révén, másrészt az AI csökkenti az emberi eredetű hibákat. A döntéstámogató rendszerek ugyanakkor egyre kifinomultabbá válnak, a mesterek mindinkább támaszkodnak rájuk és idővel nem tudják ezután átadni ezeket a készségeket másoknak. Az üzemeknek mindent összevetve el kell dönteniük, milyen kompromisszumot vállalnak az AI asszisztensek használata és a készségek lehetséges elvesztése közt.

Az előrejelzés alapján az emberek helyett mindinkább a gépekre tervezik ezt követően az információtechnológiai szolgáltatásokat, mivel ezáltal jobb és gyorsabb döntések születhetnek alacsonyabb költségek mellett. A döntéshozatal gyorsaságát jól példázza, hogy amíg egy ember fél-egy másodperc alatt hoz meg egy döntést, addig a mikroprocesszoroknak csak pár nanomásodpercre van szükségük ehhez (a nanoszekundum – ns – a másodperc egy milliárdomod része). Ezenkívül a gépek által hozott döntések sokkal szélesebb, közel valós idejű adathalmazokon alapulnak. Ezek a jobb és gyorsabb eredmények első alkalommal példának okáért a közlekedésre hatnak, kezdve az okosparkolóóráktól, az okos közlekedési jeleken keresztül az okos forgalomáramlásig és végül az autonóm autókig és az okosvárosokig.

Az előrejelzés alapján az adatok még értékesebbé válnak, példaként az autonóm vezetési szenzoradatokat több autógyártó is megosztja ezután, hasonlóan az egészségügyi, és a pénzügyi adatokhoz – ez utóbbiakat példának okáért több pénzintézet és befektetési társaság közt is megoszthatják az emberek, és ezáltal a lehető legjobb hozamot érhetik el.

A vállalkozásoknak azzal is foglalkozniuk kell, hogy a vállalkozások sikere a hatékony csapatmunkán múlik, ezáltal a csúcsteljesítményt nyújtó egyének helyét a jól összehangolt csapatok veszik keresztül. Ezeknek a csapatoknak a elemei egyidejűleg rendelkeznek ezt követően kereskedelmi és technológiai tudással, napi szinten képzik magukat és olyan optimalizálásokat végeznek, amelyek egy kevésbé közös összefogásban nem lenne lehetséges.

A változások következtében az idén élre törnek a technológiai fókusszal ellátott kereskedelmi vezetők, akik a cég hatékonyságát, agilitását és továbbfejlesztett erejét előmozdító technológiákban látják a siker kulcsát. Ezek a technológiai vezetők egy teljesen új szemléletet képviselnek, feladatuk nem kizárólagosan az információtechnológia működtetése, hanem a modern készségek és a céges kultúra fejlesztése. A csapatokhoz hasonlóan ők is kettős, üzleti-technológiai szemszögből vizsgálódnak. Ezek a vezetők várhatóan nagyobb vállalkozásbeli eredményeket érnek el és fellendítik a vállalkozások digitális átalakulását – áll a DXC Technology elemzésében.

MTI