Átfogó körképet alkotott az okosórák kelet-közép-európai piacáról a Huawei

Átfogó körképet alkotott az okosórák kelet-közép-európai piacáról a Huawei

A kelet-közép-európai vásárlók csaknem 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legszámottevőbb funkciójának, a szerkezetek vásárlásakor ugyanakkor az akku üzemideje, a vízállóság és a létező okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki a Huawei most először közzétett, több európai kutatást összegző okosórapiaci körképéből. A tradicionális, kerek számlappal és fém házzal büszkélkedhető eszközök a legkeresettebbek a megkérdezettek körében, az alapvető egészségkövető funkciók mellett mindazonáltal népszerűek a szív egészségével kapcsolatos mérési alkalmak is.

A dinamikusan növekvő okosórapiacot meghatározó felhasználói szokásokról most most először tett közzé átfogó körképet a Huawei A több ismert piackutató vállalat felméréseire és a cég saját kutatásainak eredményeire épülő Smartwatch Market Insight Reportból kiderül, mely szempontok vezérlik a kelet-közép-európai felhasználókat okosóra választáskor.

Kulcstényezők: vízállóság és akku üzemidő

A tanulmány rámutatott, hogy a válaszadók részére az áramforrás üzemideje, a vízállóság és a már létező okostelefonjukkal való hagyományos összefogás, kompatibilitás a legszámottevőbb szempontok okosóra vásárlásakor. A vízálló kialakítás ezenkívül nemcsak funkcionalitás szempontjából kardinális, hanem egyúttal a készülék minőségének és tartósságának bizonyítékául is szolgál. Mindemellett a piaci körképből kiderült az is, hogy a megkérdezett vásárlók azokat a funkciókat preferálják, amelyek abban segítenek, hogy még gond nélkül elérhetők legyenek: példának okáért közvetlenül okosórájukon tudjanak fogadni hívásokat vagy elolvasni üzeneteiket.

Hasonló kritériumokat támasztanak a magyar megkérdezettek is, a Huawei közelmúltban készült hazai felmérése alapján az ár mellett az egészségügyi adatok monitorozási lehetőségei (39 százalék), az okostelefonok kiterjesztett funkciói, pl. Bluetooth-hívások, üzenetek fogadása/küldése (36 százalék), az üzemidő (31 százalék), a kinézet, szín és kialakítás (31 százalék), sőt még a vízállóság (30 százalék) voltak a legszámottevőbb tényezők új masina vásárlásakor.

Népszerűek a szív egészségével kapcsolatos funkciók

Ugyancsak jelentős vásárlói preferenciának számítanak az eltérő egészségkövető funkciók és edzésmódok, melyek jelentősége a mindennapi használatban is tükröződik: a felmérésekben részt vevő okosóra-tulajdonosok közel 60 százaléka rendszeresen ellenőrzi az állapotkövető alkalmazásokat, figyeli a lépésszámot, az alvásidőre és -minőségre vonatkozó adatokat, az eltérő emlékeztetőket, amellett a szív és keringési rendszerrel kapcsolatos értékeket, és az eredmények alapján konkrét lépéseket is tesz. A riport rámutatott arra is, hogy a szív egészségére vonatkozó funkciók, amilyen a pulzus- és az EKG-, azonfelül a vérnyomásmérés, a legvonzóbbak közt megjelennek a válaszadók körében.

Az ideális okosóra trendi, és a tradicionális dizájnt követi

A funkcionalitás mellett a viselhető okoseszközök napjainkban már egész értékű divatkiegészítőkként is szolgálnak: a tanulmány alapján tudniillik ha az óra megjelenése nem felel meg a vásárlónak, akkor szolidan nem veszi meg, nem számít, milyen rendkívüli funkciókkal bír a szerkezet. A válaszadók még mindig leggyakrabban a tradicionális dizájnt keresik: az ideális okosóra dekoratív stílusú, amely kerek számlappal, fém házzal ellátott. Hasonló a magyar vásárlók ízlése is, a Huawei hazai felmérésében a válaszadók közel kétharmada (64 százaléka) választana a szokásoknak megfelelő, analóg változat helyett olyan okosórát, ami a hagyományos órák dizájnját követi.

A stílusbeli elemek fontossága nemcsak az órakeret színének megválasztására szűkül, hanem a pánt vagy a szíj is számít, és az olyan apró részletek is lényegesek, akárcsak az óracsat színe. Ez a körültekintő hozzáállás különösen igaz a csúcsminőségű készüléket keresőkre, ugyanis a 250 euró feletti órával büszkélkedhető válaszadók55 százaléka az alkalomtól függően cseréli az órája szíját. A felhasználóknak lényeges a nagyszámú kínálat, leginkább vonzónak a fém/titán szíjak és az univerzális szilikonpántok bizonyultak. E szempontokat illetően egyébként a hazai válaszadók is hasonlóan gondolkodnak: a cserélhető szíj a 42 százalékuk részére lényeges okosóra választáskor.

Ugyanilyen lényeges stílusbeli elem az okosórák számlapja, amit árkategóriától függetlenül a felmérésben részt vevők több mint fele havonta legalább egyszer cserél. Érdekesség, hogy a költségesebb készüléket használók nagyobb valószínűséggel cserélik óralapjukat, mint a 200 euró alatti okosórák tulajdonosai.

Azt, hogy a funkcionalitás mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap a stílus, a magyar piaci igények is alátámasztják. A magyar válaszadók 73 százaléka alapján a következő évtizedekben a szokásoknak megfelelő órák helyét átvehetik az okosórák, amelyek nem kizárólag hasznos funkciókat szolgáltatnak, hanem dekoratív, stílusos divatkiegészítőként is alternatívát jelenthetnek – mutatott rá a Huawei hazai felmérése.

Jelentős a perszonális jártasság

Az elemzés rávilágított arra is, hogy a vásárlási folyamat esetén az online és offline csatornák ugyancsak lényeges szerepet töltenek be. Közvetlenül a vásárlás előtt a felmérésben résztvevők felhasználók gyakran szükségét érzik annak, hogy személyesen megtekintsék, felpróbálják a szerkezetet, és megbizonyosodjanak arról, hogy az megfelel elvárásaiknak és saját stílusuknak. Az okosóra kiválasztása átgondolt folyamat eredménye: árkategóriától függetlenül a megkérdezett felhasználók több mint három hétig mérlegelnek, mielőtt megvásárolják a számukra leginkább pompás eszközt.

„A Huawei viselhető modern műszaki megoldásai mindenekelőtt a felhasználók érdekeit tartják szem előtt, és minden egyén, háztartás, ráadásul iparág részére igyekeznek továbbfejlesztett digitális megoldásokat kínálni. Az okosóra-iparág egyik innovátoraként a Huawei permanensen azon dolgozik, hogy újító technológiai megoldásaival, amellett akadémiai laboratóriumainak és K+F képességeinek kiaknázásával előremozdítsa az iparágat” – mondta William Tian, a Huawei Consumer Business Group európai elnöke.