A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a átfogó termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek ezt követően NEUE KLASSE modellek

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a átfogó termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek ezt követően NEUE KLASSE modellek

A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a jövőbe mutató NEUE KLASSE modellek megjelenésével e törekvése még nagyobb lendületet vesz. A társaság teljes körű értékesítésében a tisztán elektromos járművek 50 százalékos részesedése már 2030 előtt megvalósulhat. A BMW Group a tervei alapján 2030 végére több mint 50 százalékban tisztán elektromos hajtású járműveket kíván értékesíteni, és ennek érdekében komoly befektetéseket eszközöl az internacionális gyártási hálózatának bővítésébe. A mexikói San Luis Potosíban funkcionáló üzem a következő években tisztán elektromos meghajtású NEUE KLASSE modelleket fog előállítani, és azonkívül saját nagyfeszültségű akkumulátor-összeszerelő üzeme is épül.

„A gyártási hálózatunkat szisztematikusan az elektromobilitás felé orientáljuk. Mexikóban 800 millió eurót fektetünk be az üzemünkbe, és csaknem 1000 új munkahelyet teremtünk” – indokolta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja San Luis Potosíban egy programon, amelyen részt vett Andrés Manuel López Obrador mexikói elnök és Ricardo Gallardo Cardona, San Luis Potosí kormányzója is.

Nedeljković mindent összevetve folytatta: „Az első NEUE KLASSE modellek 2025-ben a debreceni üzemben futnak ezt követően le a gyártósorról, amelyek gyártásába később a müncheni főüzem is becsatlakozik. A NEUE KLASSE San Luis Potosí üzembe történő integrálásával 2027-től újabb volumennövekedés valószínűsíthető.”

A vállalatcsoport a közelmúltban fedte fel, hogy 1,7 milliárd dolláros beruházást hajt végre az egyesült államokbeli Spartanburg településében látható gyártóüzemének bővítésére. Egymilliárd dollárt szánnak az elektromos mobilitást előkészítő fejlesztéseikre a csoport amerikai üzemében, továbbá 700 millió dollárt különítettek el egy új, nagyfeszültségű akkumulátorokat összeszerelő center kiépítésére a közeli Woodruffban. A BMW Group 2030-ig legalább hat tisztán elektromos hajtású modell gyártását kívánja megvalósítani az Egyesült Államokban.

Tisztán elektromos modellekkel egészül ki a mexikói gyártási program

A cégcsoport újabb 800 millió eurót fektet be Mexikóban. Ebből az összegből 500 millió euróval támogatják a San Luis Potosíban felfedezhető üzem területén kialakítandó új nagyfeszültségű akkumulátor-összeszerelő létesítmény felállítását. A korszerű összeszerelő-központ egész kiterjedése 85 000 m². A létesítményben újabb több mint 500 munkavállalót alkalmaznak, akik tisztán elektromos járművekbe szánt jövőbe mutató akkumulátorokat csinálnak ezt követően.

„A korszerű beruházással a San Luis Potosíban funkcionáló üzem központi szerepet fog betölteni a BMW Group elektromobilitásra való átállásában. Az, hogy a vállalatcsoport növeli az elkötelezettségét Mexikó és az üzemünk irányában, nem kizárólagosan a stratégiai szempontból meghatározó elhelyezkedésnek köszönhető, hanem a remek teljesítményt nyújtó csapatunknak is. Az üzem megnyitása óta eltelt nem egész négy évben már három modellt is előállítunk és 74 piacot látunk el nemzetközileg, számottevő minőségben” – nyilatkozott Harald Gottsche, a BMW Group mexikói gyárának elnök-vezérigazgatója.

A üzemelését 2019-ben megkezdő üzemben már most is csaknem 3000 alkalmazott dolgozik a BMW 3-as széria, a BMW 2-es Coupé és a korszerű BMW M2 modellek előállításán – egyes esetekben kizárólagossággal a teljes körű piac felé. Mivel a gyárat nagyfokú rugalmasságra tervezték, a karosszériaüzemben és az összeszerelési műveletek esetén mindössze kisebb módosításokra van szükség egy-egy új járműarchitektúra bevezetéséhez. A NEUE KLASSE modellek különlegessége, hogy a nagyfeszültségű aksi közvetlenül a járműszerkezetbe integrálva kap helyet. A San Luis Potosíban funkcionáló összeszerelő üzemet ennek köszönhetően úgy bővítik, hogy képes legyen ellátni az integrációs feladatokat. Az üzem már megkezdte az építkezést és a modern alkalmazottak képzését, míg megnövelte az képzési szerződéssel fenntartott gyakorlati helyek számát is az ez évi évre nézve. Áprilisban indul a második műszak az üzemben, ami újabb 500 új munkahelyet jelent, vagyis összesen csaknem 1000 újabb alkalmazott fog dolgozni San Luis Potosíban.

A BMW iFACTORY gyártási rendszer iskolapéldája

A BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős vezetője, Milan Nedeljković hangoztatta: „A rugalmasság és a hatékony folyamatok szerfelett kardinális elemek a BMW iFACTORY gyártási rendszerünkben, amely a gyártási stratégiánk alappillérének számít.”

A San Luis Potosí-i üzem felelős erőforrás-gazdálkodást folytat, és komoly lépéseket tett a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. Egy ilyen száraz régióban különösen lényeges a vízzel való takarékosság. Az üzem karosszériafényező üzeme is vízveszteség nélkül üzemel: a fényezéshez létfontosságú vízmennyiséget a létesítmény állandóan újratermelt és újra felhasznált vízből nyeri ki. Az üzem mindössze megújuló erőforrásokat használ és a csaknem 70 000 négyzetméternyi, üzemen kívüli szféraban felállított napelemrendszerből nyeri ki a működéséhez létfontosságú energia nagy részét.

Új fejlesztésű hengeres akkumulátorcellák a NEUE KLASSE modellekhez

A NEUE KLASSE modellek új, lítium-ion hengeres akkumulátorcellákkal működnek ezt követően, amelyeket konkrétan a BMW eDrive modern műszaki megoldás hatodik generációjához fejlesztettek. A korszerű formátumnak betudhatóan több mint 20 százalékkal nő az energiasűrűség, akár 30 százalékkal gyorsabbá válik a töltési sebesség, emellett 30%-kal nő a járművek hatótávolsága. Ezzel egyszerre a cellagyártásból származó szén-dioxid-kibocsátás akár 60 százalékkal is csökkenhet, mivel a beszállítók megújuló erőforrásokból származó energiára támaszkodnak, a lítium, a kobalt és a nikkel nyersanyagok tekintetében ugyanakkor némely százalékban másodlagos, azaz már a körforgásban található anyagokat használnak fel.