Bemutatkozik a modern BMW M340i xDrive Touring

Bemutatkozik a modern BMW M340i xDrive Touring

Az újdonság 2019 novemberében a limuzin és Touring karosszériaváltozatban ugyancsak elérhető BMW M340i First Edition különkiadással ünnepli piaci premierjét, külön-külön egy 340 darabban készülő limitált szériaként.

A portfólió trónján álló második csúcsmodell bemutatkozásával a modern BMW 3-as széria minden eddiginél sportosabb fokozatba kapcsol: 2019 novemberében a modern BMW M340i xDrive limuzin mellé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,0 – 7,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 160 – 168 gramm / km) a modern BMW M340i xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,2 – 7,6 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 163 – 172 gramm / km) is megérkezik. Az újdonság hajtáslánc- és futómű-technológiáját a BMW M GmbH zárt versenypályákon edződött tervezőmérnökei fejlesztették ki, amelyhez jellegzetes karosszériajegyek, exkluzív alapfelszereltség és a vezetés élményének intenzitását fokozó műszerfal-elrendezés társul. 2019 novemberében a limuzin és a Touring karosszériaváltozat nemkülönben a BMW M340i First Edition különkiadás piaci premierjével indul, külön-külön egy 340 darabban készülő limitált szériaként, módfelett izgalmas kiegészítőkkel és felszereltségi tételekkel felvértezve.

A modern BMW M340i xDrive limuzin és a korszerű BMW M340i xDrive Touring egy modellben testesti meg a bajor prémiumgyártó azon mesés, sportosan vezethető esszenciáját, amely már több mint negyven éve emeli riválisai fölé a BMW 3-as sorozatot. A lebilincselően buzgó kezelhetőséget ígérő, első 3-as BMW 1975-ben mutatkozott be a nyilvánosságnak, a Touring karosszériaváltozat mindazonáltal – amely elsőként a BMW 3-as széria második generációjával gurult színpadra – a BMW ikonikus vezethetőségét követendő sokoldalúsággal párosította. Az erőteljes motorok (főként soros hathengeres felépítéssel), a szakadatlan finomhangolt futómű-technológiák és a 3-as BMW-ben bemutatott okos összkerékhajtás kombinációi attól kezdve is jellegzetes vezetési hatás képében öltenek testet.

A legfrissebb nemzedék érkezésével párhuzamosan a BMW M divízió az összes régebbinél átfogóbban fejlesztette tovább a 3-as BMW-t: a 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor, a BMW M sport differenciálmű, a változó áttételű sport kormányművel szerelt BMW M sport futómű, a BMW M sport fékrendszer, amellett a jármű körüli légáramlatot optimalizáló BMW M karosszéria-kiegészítők pompás összhangja a maximális menetteljesítményt szolgálja. A modern BMW M340i xDrive limuzin 4,4 másodperc alatt, a modern BMW M340i xDrive Touring ugyanakkor 4,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, amely mindkét karosszériaváltozat tekintetében 0,5 másodperccel gyorsabb az előző nemzedék csúcsmodelljeinél.

Rendkívüli erőtöbblet: soros hathengeres benzinmotor BMW M TwinPower Turbo technológiával és 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítménnyel

A modern BMW M340i xDrive limuzin és a modern BMW M340i xDrive Touring részére kifejlesztett soros hathengeres benzinmotor azonnali teljesítmény-leadásával és páratlanul nagy fordulatszám-éhségével emelkedik ki a nagyteljesítményű benzinmotorok mezőnyéből. Mindehhez mindemellett a bajor prémiumgyártó erőforrásainak legendásan sima járáskultúrája és a teljesítménykategóriában mindeddig idegen mértékű belső hatékonyság társul. A 3.0 liter hengerűrtartalmú kapacitás forgattyúházát és hengerfejét alumíniumból készítették el a mérnökök, a motor belső hatékonyságát mindazonáltal kovácsolt acélból készült főtengely és súlycsökkentett dugattyúk fokozzák. A súrlódási veszteségeket a hengerfuratok hónolása és ívelt acélbevonata hivatott csökkenteni.

A soros hathengeres kapacitás maximális teljesítménye 275 kW / 374 lóerő, amely 35 kW / 48 lóerő növekedés az elődmodell motorjának maximális teljesítményéhez képest. Mindehhez 500 Nm csúcs forgatónyomaték társul, amely 50 newtonméternyi fejlődés. A BMW M TwinPower Turbo modern műszaki megoldás kettős megfúvású (TwinScroll) alapelv alapján funkcionáló turbófeltöltéssel, szívóoldali közvetett töltőlevegő-hűtővel, a legújabb magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, VALVETRONIC változó szelepvezérléssel, illetve a szívó és a kipufogóoldalon dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítással dolgozik. A turbófeltöltő és az acél öntvényből készült kipufogócsonk egybeépítése kompakt méretű kialakítást eredményezett, melynek betudhatóan intenzív gázadáskor az összes régebbinél gyorsabban és már egészen alacsony fordulatszámtól is felépül a töltőnyomás, mialatt a turbólyuk csaknem 25 százalékkal mérséklődött. A technológiai újításnak hála a turbófeltöltő nem kizárólagosan intenzívebb rendszerreakciót, de magasabb fordulatszám-tartományig kitartó töltőnyomást is garantál, az elektromosan vezérelt megkerülőszelep kifinomult működése ugyanakkor nagymértékben hozzájárul az újdonság csodás emissziós értékeihez. Az üzemanyagot magas pontosságú üzemanyag-befecskendező rendszer juttatja az égéstérbe, a 200 bar helyett most már 350 bar maximális befecskendezési nyomással, amely optimálisabb üzemanyag-fogyasztást és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást nyújt.

BMW M Technik Package hangolt hűtőrendszerrel a korszerű BMW M340i xDrive limuzin opcionális extrafelszereltségének részeként

A modern BMW M340i xDrive limuzin és a modern BMW M340i xDrive Touring rendhagyóan hatékony hűtőrendszere nem kizárólagosan a hétköznapi használat esetén, de a legextrémebb vezetési szituációk közepette is mindvégig gondoskodik a motor, a váltó és a fékrendszer ideális üzemi hőmérsékletének fenntartásáról. A rendszer egy magas hőmérsékletű és egy alacsony hőmérsékletű hűtőkörből, emellett egy közvetett töltőlevegő-hűtőből áll. A hűtőszelep biztosítja a forgattyúház hűtésének ideiglenes lekapcsolását, ezzel is optimalizálva a motor bemelegedését. A modern BMW M340i xDrive limuzinhoz mindemellett a külön választható extrafelszereltség részeként a BMW M Technik Package is megrendelhető, amely extrém helyzetek közepette – példának okáért meglehetősen magas külső hőmérséklet során – újabb két külső hűtőradiátorral nyújt támogatást fenntartani a hajtáslánc-technológiák ideális hőmérsékletét.

BMW M sport kipufogórendszer már az alapfelszereltség részeként

A soros hathengeres benzinmotor bámulatos teljesítményéhez már az alapfelszereltség részeként BMW M sport kipufogórendszer szolgáltatja a méltó orgánumot. A rendszerben dolgozó szelepeknek betudhatóan a kipufogó versenyautósan sportos hangzásra is képes, amint a bajor prémiumgyártó partnere aktiválja a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) elérhető SPORT vagy SPORT+ vezetési üzemmódot. A teljesítmény felépülésével párhuzamosan erősödő hangorkán nem kizárólagosan a korszerű BMW M340i xDrive limuzin, de a modern BMW M340i xDrive Touring utasainak is vérpezsdítő élményt garantál. A dupla ikervégződésű sport kipufogórendszerben két benzinüzemű részecskeszűrő fedezhető fel, amelyekkel a két BMW M modell az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány környezetvédelmi előírásainak is maradéktalanul megfelel.

Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó, BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtás és BMW M sport differenciálmű már az alapfelszereltség részeként

A korszerű BMW M340i xDrive limuzin és a korszerű BMW M340i xDrive Touring soros hathengeres benzinmotorja már az alapfelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó legújabb változatán át továbbítja a kerekek felé teljesítményét és forgatónyomatékát. A modern műszaki megoldás még tovább hangolt hidraulikus vezérlőrendszerrel, a fokozatváltások közt az összes régebbinél kisebb fordulatszám-különbségekkel, eredményesen csillapított forgási egyenetlenségek mentén és extrém dinamikus fokozatváltásokkal dolgozik. A mérnökök az automataváltó fokozatainak kiosztását a soros hathengeres benzinmotor karakterisztikájához hangolták, amellyel nem kizárólagosan sportosabb teljesítmény-leadást, de nagyobb menetkomfortot és magasabb belső hatékonyságot értek el. A modern műszaki megoldást manuálisan is vezérelhetik a bajor prémiumgyártó vásárlói, akár az előválasztó kar manuális üzemmódba kapcsolásával, akár a kormány mögötti váltófülekkel. A legdinamikusabb kigyorsításokat a Launch Control titulussal rendelkező rajtprogram támogatja.

A modern BMW M340i xDrive limuzin és a korszerű BMW M340i xDrive Touring okos összkerékhajtási rendszere az osztóműben dolgozó, elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval 0 és 100 százalék közti arányban képes változtatni a motorból érkező erő első és a hátsó tengely közti elosztásán. A BMW xDrive okos összkerékhajtás szorosan együttműködik a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) és mérnöki pontossággal, a másodperc törtrésze alatt reagál a megváltozott vezetési szituációkra – a tapadás, az agilitás és a kifogástalan vezethetőség maximalizálása mentén, a legmostohább időjárási szituációk közepette és még a legkedvezőtlenebb útviszonyokon is. A rendszert a hátsókerék-meghajtás preferenciái alapján fejlesztették ki és hangolták be a tervezők, hogy a modern BMW M340i xDrive limuzin és a korszerű BMW M340i xDrive Tournig párosa a vérbeli BMW M modellek vezetési élményét idézze – kiváltképp a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható SPORT és SPORT+ vezetési üzemmódokban. Úgy, hogy a BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtás a motorból érkező erő nagyobb részét a hátsó tengelyre továbbítja, sportosabb agilitás és lényegesen magasabb kanyarsebesség válik hozzáférhetővé.

A modern BMW M340i xDrive limuzin és a modern BMW M340i xDrive Touring átfogó alapfelszereltségének a BMW M sport differenciálmű is része. A hátsó tengelyen dolgozó modern műszaki megoldás elektronikusan vezérelt, 0 és 100 százalék közti arányban változó záró funkciója mindkét modellt érezhetően jobb tapadáshoz, kanyarstabilitáshoz és agilitáshoz támogatja. Kanyarodás közben egy elektromos motorral hajtott differenciálzár egyenlíti ki az ívbelső és az ívkülső kerekek eltérő forgási sebességét, hogy a bajor prémiumgyártó kuncsaftja azonnali tapadással és extrém menetdinamikával gyorsíthasson ki a kanyarból. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) által vezérelt modern műszaki megoldás viszont nem kizárólagosan az épített utakon átélhető eszméletlen tapadást támogatja, de egyenetlen útfelületen az eltérő oldali kerekek megcsúszását és kipörgését is szabályozza. A BMW M sport differenciálmű a BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtással összefogva gondoskodik róla, hogy a bajor prémiumgyártó kuncsaftja még laza felületű, építetlen utakon is maximális agilitás és a lehető legnagyobb menetdinamika mentén élje keresztül a vezetés élményét.

BMW M sport futómű és változó áttételű sport kormánymű

A korszerű BMW 3-as sorozathoz kifejlesztett futómű-technológiában minden adott az extrém sportos vezethetőséghez. A kettős keresztlengőkaros első- és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés minimalizált saját tömegű és maximalizált feszességű alkatrészei nem kizárólagosan a kanyarodás dinamikáját, de a kormányzás pontosságát is fokozzák – ahogy a széles nyomtávok és a korrekt kerékdőlés-beállítások is. A korszerű BMW M340i xDrive limuzin és a modern BMW M340i xDrive Touring alapfelszereltségébe tartozó BMW M sport futómű 10 milliméterrel csökkenti a modellpáros hasmagasságát, míg BMW M-specifikus elasztokinematikai hangolással és rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókkal dolgozik. A korszerű 3-as BMW-ben debütáló, rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítók haladás közben mindvégig figyelik az egyes kerekek spirálrugójának aktuális rugóútját és eszerint hangolják keresztül karakterisztikájukat, ezáltal rendhagyóan lágy és precíz lengéscsillapítással képesek kiegyenlíteni az útfelület egyenetlenségeit és a lendületes kanyarvételek közben fellépő karosszéria-kilengéseket. A végeredmény összehasonlíthatatlanul precíz, sportos irányíthatóság. A modern műszaki megoldás mindemellett a visszalengés feszességét is képes mindkét tengelyen állítani, a rugóút változásával párhuzamosan.

A bajor prémiumgyártó használói a külön választható extrafelszereltség részeként az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív M futóművet is megrendelhetik az újdonságok alá. A nem kívánt karosszéria-kilengések megelőzése érdekében a modern műszaki megoldás lengéscsillapítói adaptívan alkalmazkodnak a folytonossan változó útfelület adottságaihoz és a vezetési megjelenés sajátosságaihoz, a lengéscsillapítás és a visszalengés feszessége ezáltal külön-külön fokozza az élményt. Mindez páratlanul precíz rugó- és lengéscsillapító-reakciókat garantál, amely az útfelületről mindössze a legszámottevőbb információkat továbbítja a vezető felé. A lengéscsillapítás karakterisztikáját a bajor prémiumgyártó partnere a vezetési élménykapcsolón át (Driving Experience Control) szabhatja személyre: a SPORT és SPORT+ üzemmód a dinamikus vezethetőség szempontjai alapján optimalizálja a futómű tulajdonságait, amellyel a COMFORT és ECO PRO üzemmódok kényelemre hangolt beállítása alkot tetszetős kontrasztot.

A BMW M sport futóműhöz és az adaptív M futóműhöz ugyanúgy változó áttételű sport kormánymű társul, melynek sebességfüggő Servotronic funkciója minden vezetési szituációban a gépkocsi sebességéhez igazítja a kormányszervo rásegítésének mértékét és a kormányzás szögét. A modern műszaki megoldás mindent összevetve egyidejűleg ígér végtelenül korrekt egyenesfutást, a szűk parkolóhelyek közt mindazonáltal játszi könnyedségű manőverezhetőséget. A változó áttételű sport kormánymű a modern BMW M340i xDrive limuzin és a korszerű BMW M340i xDrive Touring kanyarodási agilitását is jókora mértékben fokozza.

BMW M sport fékrendszer és eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt BMW M könnyűfém keréktárcsák

A két újdonság mindenre kiterjedő alapfelszereltségébe tartozó BMW M sport fékrendszer kimagasló erejű lassulást garantál, extrém sportos beállításai mentén rövid pedálúttal és határozott nyomásponttal. A BMW M sport fékrendszer hidraulikus irányításához szerfelett direkt fékpedál-működés társul, amely már a pedál legenyhébb érintésére is működésbe hozza az első tengely végeire erősített, 348 milliméter átmérőjű féktárcsákat szorító négydugattyús- és a hátsó tengely végein dolgozó, 345 milliméter átmérőjű féktárcsákat szorító egydugattyús nyergeket. A kékre fényezett elemek büszkén viselik a BMW M divízió logóját.

A modern BMW M340i xDrive limuzin és a korszerű BMW M340i xDrive Touring alapfelszereltségként 18″ méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelve. Az első tengelyen 225/45 R18, miközben a hátsó kerekeken 255/40 R18 méretű gumiabroncsok feszülnek. A külön választható extrafelszereltségek palettáján eközben három eltérő küllődizájnú, 19″ méretű BMW M könnyűfém keréktárcsa és egy 19″ méretű BMW Individual könnyűfém felnigarnitúra is megtalálható, szintén eltérő méretű gumiabroncsokkal. A versenyautósan dinamikus vezethetőség érdekében a 19″ méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákhoz nagyteljesítményű gumiabroncsok is megrendelhetők.

BMW M-specifikus stílusjegyek cizellált aerodinamikai tulajdonságokkal és csúcskategóriás alapfelszereltség

A korszerű BMW M340i xDrive limuzin és a modern BMW M340i xDrive Touring több rendhagyó, BMW M-specifikus stílusjeggyel nyomatékosítja speciális menetteljesítményt ígérő adottságait. A tervezők az első lökhárítót, a küszöbtoldatokat és a hátsó lökhárítót hasonlóképpen úgy formálták ki, hogy a megfelelő mennyiségű hűtőlevegőt juttasson a hajtáslánchoz. Rendhagyó stílusjegyek közt a hálómintázatú BMW hűtőrács és a trapéz alakú kipufogóvégek is megtalálhatók. A korszerű BMW M340i xDrive limuzin mindemellett a karosszéria színére fényezett BMW M hátsó légterelő szárnyat is visel. Az exkluzív megjelenésről mindeközben a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag tételei, mindemellett a külső visszapillantó-házak, az első lökhárító-betétek, a típusjelölések, a kipufogóvégek, emellett a BMW hűtőrács hálómintázatának és keretének Cerium Grey metál árnyalata gondoskodik.

A gazdag alapfelszereltség tételei és a BMW M-specifikus kiegészítők az utastérben is a sportos vezetési élményre helyezik a hangsúlyt. A modern BMW M340i xDrive limuzin és a korszerű BMW M340i xDrive Touring alapfelszereltségének a kék kontrasztvarrással öltött, Sensatec és Alcantara kettős felületű, BMW M-specifikus sportülések, a multifunkciós gombokkal és kormány mögötti váltófülekkel szerelt BMW M bőrözött sportkormány, az antracit árnyalatú BMW Individual tetőkárpit, a BMW M pedálsor, a BMW M-specifikus szőnyegek, ezenfelül a gyöngyházhatású krómmal bevont, alumíniumból készült utastéri dekorbetétek is részei. Az “M340i” típusjelzés nem kizárólagosan a digitális műszerfalon, de a küszöbléceken is visszaköszön.

Jellegzetes hajtáslánc- és futómű-technológiája, ezenfelül típus-specifikus karosszéria-kiegészítői és utastéri felszereltsége mellett a korszerű BMW M340i xDrive limuzin és a modern BMW M340i xDrive Touring alapfelszereltségébe a háromzónás automata légkondicionáló (amellyel a vezető, az első utas és a hátsó üléssorban ülő utasok is külön kezelőfelületen állíthatják be az utastér kívánt hőmérsékletét és a szellőztetés intenzitását), a hangulatvilágítás, a kibővített tárolócsomag és az automatán elsötétülő középső visszapillantó is beletartozik. A nagyteljesítményű BMW modellek örökségeként mindemellett az első és hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a navigációs rendszerrel és 8,8″ képernyő-átmérőjű központi kijelzővel szerelt BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés, ezenfelül a valós idejű forgalmi információkkal (RTTI – Real Time Traffic Information), távolról vezérelhető szolgáltatásokkal (Remote Services), Concierge Services szolgáltatásokkal és Apple CarPlay-előkészítéssel kínált Connected Package Plus csomag is az alapfelszereltség része.

Rajt a pole pozícióból: a BMW M340i First Edition

A korszerű BMW M340i xDrive Touring idén novemberi piaci debütálásával párhuzamosan a két csúcsmodell exkluzív különkiadása is világpremierjét ünnepli. A BMW M340i First Edition néven érkező limitált sorozat limuzin és Touring karosszériaváltozatban is elérhetővé válik, nagyon sok előre meghatározott piacon: például Olaszországban, Spanyolországban, Svájcban, Hollandiában, Skandináviában, Belgiumban, Ausztriában, Új-Zélandon, Japánban, Dél-Koerában, a Közel-Keleten, Kanadában, Mexikóban és Brazíliában. A mindkét karosszériaváltozatban 340 példányban elkészülő limitált sorozat páratlanul egyéni igényeket kiszolgáló kiegészítőkkel és felszereltségi tételekkel érkezik meg az utakra.

A különkiadás sportosságát és exkluzivitását Frozen Dark Grey metál árnyalatú BMW Individual karosszériafényezés, a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag kibővített tételei és 19″ méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák nyomatékosítják. Az utastérben exkluzív, Fjord Blue és Silverstone kéttónusú BMW Individual Merino bőrkárpitozás, bőrborítású BMW Individual műszerfal és BMW M biztonsági övek fokozzák az élményt. Az ajtók mögött magasfényű alumíniumból készült BMW Individual dekorbetétek ragyognak, a hamisítatlan exkluzivitást ugyanakkor “M340i First Edition 1/340” feliratú plakett garantálja.