2023-ban a korszerű crossover az első Németországban készülő MINI modellként gurul le a gyártósorról, belsőégésű erőforrásokkal és tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával felszerelve.
Az első „Németországban készült” MINI 2023-ban lát ezután napvilágot. A MINI Countryman utódjaként érkező új crossovert – a BMW Group döntése értelmében szerződéses megbízás keretében – a Szászországban funkcionáló lipcsei üzem gyárthatja, amellyel a müncheni központú vállalatcsoport első olyan létesítményévé lép elő, ahol BMW és MINI modellek szintúgy készülnek. A MINI új crossover modellje belsőégésű erőforrásokkal és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szintén rendelkezésre fog állni a márka vásárlói részére, a BMW Group mindent összevetve a termelési kapacitás növelése mellett a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek összeszerelő üzemébe is befektetett Lipcsében.
Modellpalettája átszervezésével a MINI megerősíti elköteleződését az elektromos mobilitás és a crossover szegmens mellett, amely az egész világon egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A nagysikerű MINI Countryman utódja elsőkerék-meghajtású és összkerékhajtású változatban, fölöttébb hatékony benzinmotorral vagy dízelmotorral, azonkívül tisztán elektromos meghajtással szintén rendelkezésre fog állni. A prémium kompakt szegmens követendő crossover modelljeinek következő nemzedéke 2023-ban érkezik meg a BMW Group lipcsei gyárába.
„A korábbi években folytonosan azon dolgoztunk, hogy gyárunkat a sikeres jövő felé irányítsuk. A szerződéses megbízás, amelyiknek keretében mi gyárthatjuk a MINI Countryman utódját, újabb releváns mérföldkövet jelent ezen az úton” – nyilatkozta Hans-Peter Kemser, a BMW Group lipcsei gyárának igazgatója. „A megbízás egyértelmű bizonyítékként szolgál arra, hogy a vállalatcsoport hisz bennünk és szaktudásunkban, fantasztikus hír ez gyárunk jövője szempontjából” – tette hozzá.
2005-ös rendszerbe állítása óta a BMW Group lipcsei gyára örökösen növelte termelési kapacitását. A legutóbbi beruházások a legkorszerűbb karosszériagyártó- és fényezőüzemet, logisztikai megoldásokat és összeszerelő üzemet hozták a létesítménybe, csaknem 300 millió euró értékben. A gyárban minden évben már több mint 350 ezer darab új gépjármű készül, amellyel a lehető legjobb előfeltételekkel ellátott a modern MINI modell érkezésére.
Rettentően rugalmas gyártási folyamatainak hála a BMW Group lipcsei gyára különféle hajtáslánc-technológiával tud előállítani a MINI Countryman utódját. 2014-ben a létesítmény a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezének sorozatgyártási laborjaként kezdte meg a BMW 2-es Active Tourer tömegtermelését, amely mellett napjainkban már a korszerű BMW 1-es széria elsőkerék-meghajtású és összkerékhajtású változatai is itt látnak napvilágot.
A szászországi üzem mindemellett a BMW Group elektromos mobilitási sikertörténetének bölcsőjeként is szolgál, ugyanis 2013 óta több mint 200 ezer darab új BMW i3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és BMW i3s (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) modell gurult le a gyártósorokról.
A BMW Group újabb több mint 100 millió euró befektetésével építette ki Lipcsében a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek korszerű összeszerelő üzemét is, az üzem munkatársainak elektromos mobilitási szakértelme mindent összevetve a következő években még tovább mélyül. 2021-től a bajor prémiumgyártó nem kizárólagosan Dingolfingban, de Lipcsében is gyártja már a hálózatról tölthető modellek nagyfeszültségű akkumulátorait és alkatrészeit. A csaknem 10 ezer négyzetméter alapterületű üzemben nagymértékben automatizált gyártási folyamatok mentén szerelik össze a beszállítóktól érkező lítium-ion akkumulátorcellákat szabványosított akkumulátormodulokká, amelyek ezt követően típus-specifikus energiatároló egységekként kerülnek be a BMW és MINI modellekbe. Mindent összevetve azon túl, hogy a MINI Countryman hálózatról tölthető utódját Lipcsében gyártják, a meghajtásához elengedhetetlen energiát is helyben készült akkumulátormodulok raktározzák ezt követően.