A BMW 2-es Gran Coupé világpremierjével a BMW a prémium kompakt kategóriában is elérhetővé teszi a magasabb gépkocsi-szegmensekben óriási sikernek örvendő négyajtós kupék karosszériakoncepcióját. A tradicionális limuzinok extravagáns alternatívájaként kecsegtető újdonságot az speciális megjelenés, a szemet gyönyörködtető megjelenés és az érzelmekkel átitatott vezetési hatás hármas egysége mentén álmodták meg a tervezők, modernizált kijelző- és járművezérlő technológiákkal, illetve korszerű, nagy tudású kapcsolati megoldásokkal felvértezve.
Az első BMW 2-es Gran Coupé az egész világon a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság és a mesés menetdinamika BMW modellekre sajátos harmóniájával érkezik meg az utakra, kiváltképp vonzó belépőt kínálva a bajor prémiumgyártó modellpalettájára.
A Lipcsében készülő BMW 2-es Gran Coupé a 2019 novemberében megrendezendő Los Angeles-i Internacionális Autószalonon ünnepli világpremierjét és minden képessége megvan ahhoz, hogy felébressze a vágyat a BMW által fémjelzett vezetési impresszió iránt a nagyvárosok merőben új, dizájnközpontú célcsoportjában. Az újdonság módfelett ígéretes modellként érkezik meg a BMW márkakereskedéseibe, főként azokon a piacokon, amelyeken a limuzin karosszériakoncepciót már a mai napig is kitörő népszerűség övezte. Az első BMW 2-es Gran Coupé értékesítése 2020 márciusában veszi kezdetét. Németországban a BMW 218i Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,0 – 5,7 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 114 – 131 gramm / km) alapára 31 950 euró, a BMW 220d Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2 – 4,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 110 – 119 gramm / km) alapára 39 900 euró, a modellpaletta csúcsán álló BMW M235i xDrive Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,7 – 7,1 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 153 – 162 gramm / km) alapára ugyanakkor 51 900 euró.
Merészen sportos, érzelmekben gazdag és kiváltképp extrovertált vonalvezetésével, keret nélküli ajtajaival és magabiztos kiállásával az első BMW 2-es Gran Coupé büszkén hirdeti rokonságát a BMW 4-es széria, a BMW 6-os széria és a BMW 8-as széria négyajtós kupéival. Mindezt ezenkívül páratlanul magas szintű hétköznapi használhatósággal, kategóriájában specifikus utastéri helykínálattal és nagyméretű csomagtérrel párosítja.
A BMW 2-es Gran Coupé etalon menetdinamikai mércét állít fel kategóriájában, amit a sportos kisugárzás még tovább erősít. A csodálatos vezetési élménynek a BMW most bemutatott fejlesztésű elsőkerék-meghajtású padlólemeze ágyaz meg, amelyen a BMW 2-es Gran Coupé – sok más technológiai újítással egyesült erővel – a modern BMW 1-es sorozattal osztozik. A legújabb futómű-technológia és a megannyi modernizált rendszer mind menetdinamika, mind agilitás szempontjából új szintre emeli a kategóriaetalon mércét, amellyel a korszerű BMW 2-es Gran Coupé egy csapásra a sportosságra, csúcstechnológiás járműkapcsolati megoldásokra és bőséges utastéri helykínálatra vágyó fiatal, nagyvárosi célközönség legjobb választásaként mutatkozik be. A BMW M235i xDrive Gran Coupé ezenkívül a BMW xDrive okos összkerékhajtást is az alapfelszereltség részeként biztosítsa fel a bajor prémiumgyártó használóinak.
Dinamikusan elnyújtott jármű-sziluett exkluzív elemekkel
A BMW 2-es Gran Coupé kényelmesen váltja valóra a prémium kompakt szegmensben a nagytestvérek fejedelmi eleganciáját. Leginkább szembetűnő stílusjegye a dinamikusan elnyújtott jármű-sziluett, amely a hagyományos kupék vonalvezetését idézi – amiképpen a négy, keret nélküli bejárat is. A bajor prémiumgyártó legkorszerűbb Gran Coupé modelljét olyan exkluzív részletek emelik ki a tömegből, mint a hűtőrács-pár lenyűgöző kerete, a BMW M235i xDrive Gran Coupé hálómintázatú hűtőrácsa és a új hátsó lámpák, amelyeket a tervezők mélyen bevezettek az autó közepe felé. A két elemet egy magasfényű feketére fényezett dekorcsík köti össze, megnyerően körbeölelve a középre helyezett BMW márkaemblémát is. A hátsó lámpák és az őket összekötő dekorcsík vízszintes elrendezése a BMW 2-es Gran Coupé szélességét nyomatékosítja. Az újdonság karosszériája 4 526 milliméter hosszú, 1 800 milliméter széles, míg mindössze 1 420 milliméter magas. Az alacsonyan húzódó vonalvezetés és a sportos jármű-sziluett ellenére a modell utasait az ajtók mögött bőséges helykínálat fogadja, nem utolsósorban a 2 670 milliméteres tengelytávolságnak betudhatóan. A 430 liter térfogatú csomagtér ezenkívül számtalan módon bővíthető. Mindezek kiemelkedő mértékben fokozzák a modell kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságát.
Alacsony, széles, sportos, és már az alapfelszereltség részeként LED-technológiával dolgozik
Ugyanabban az időben alacsony és széles kialakításával a BMW 2-es Gran Coupé felettébb sportosan fekszik az úton. Magabiztos kiállása mindenekelőtt a dinamikus frontrészben gyökerezik, amely a BMW hagyományos stílusjegyeit korszerű formában értelmezte újra. A keskenyre húzott, dupla ikergyűrű-motívummal világító első fényszórókat (amelyek már az alapfelszereltség részeként egész LED-technológiával dolgoznak, a külön választható extrafelszereltség részeként mindazonáltal adaptív változatban is megrendelhetők) úgy rajzolták meg a tervezők, hogy azok minden tekintetet az jó megjelenésű hűtőrács-párra tereljenek. Utóbbi egyetlen nagyméretű elem benyomását kelti és mindkét irányba büszkén terül el. A tervezők a prémium kompakt szegmens mértékadó négyajtós kupéjának hamisítatlan stílusjegyeként a hűtőrács függőleges lamelláit dekoratív kontúrral rajzolták meg, amely a szatinált alumínium igénybevételével háromdimenziós hatást kelt. A modellpaletta zászlóshajójaként érkező BMW M235i xDrive Gran Coupé-t egyből is exkluzív stíluselem különbözteti meg, a hűtőrács lamelláit tudniillik itt háromdimenziós hálómotívum helyettesíti. A vérpezsdítően sportos stílusjegyet a zárt versenypályák teljesítményorientált gépei ihlették. A BMW M235i xDrive Gran Coupé az első lökhárítóban nagyobb méretű oldalsó légbeömlőket is visel.
Tetszetősen ereszkedő tetőív és erőteljes vállrész
A BMW 2-es Gran Coupé oldalának vonalvezetése varázslatos fény-árnyék játékot kelt életre, újfent kihangsúlyozva a korszerű BMW kupék páratlan karosszériaarányait és lebilincselő eleganciáját. A kecsesen ereszkedő tetőív alatt hosszan nyúlik el az oldalsó ablaksáv, amely már ránézésre is csökkenti a hátsó kialakítás tömörségét és tetszetősen nyújtja meg az alatta húzódó vállrészt. Az erőtől duzzadó hátsó kerékjárati ívek sportosságát a C-oszlopoknál alkalmazott önálló domborítás hangsúlyozza ki. Hátulnézetből az erőteljes vállrész tovább fokozza a modell szélességét és magabiztos kiállását, és amiként az első fényszórók, úgy a keskenyre húzott hátsó lámpák is egész LED-technológiával világítanak, már az alapfelszereltség részeként. Vékony fénycsíkjukkal és mélyre nyúló kialakításukkal a hátsó lámpák a BMW ikonikus “L” alakú fénydizájnjának merőben új értelmezését váltják valóra, amelyek a négy részre tagolt hátsó kialakítás részeként megnyerő, korszerű, részletgazdag benyomást keltenek. A sportos megjelenést 90 milliméter átmérőjű, krómozott kipufogóvégek zárják (a BMW M235i xDrive Gran Coupé páratlan, négyszög alakú kipufogóvégeket visel), a kerékívekben mindazonáltal 16″, 17″ vagy 18″ méretű könnyűfém keréktárcsák gurulnak. A 18″ méretű felcsiszolt felnik az M Sport felszereltségi csomag és a BMW M235i xDrive Gran Coupé kiváltságai. A külön választható extrafelszereltségek közé a 19″ méretű felcsiszolt keréktárcsa-garnitúra és a nagyméretű, elektromosan működtethető panoráma üvegtető is felkerült.
Sportos hangulatú utastér ámulatba ejtő helykínálattal
A BMW 2-es Gran Coupé sportos hangulatú utasterét a családos életvitelt és a hosszú távú utazások szempontjait mindvégig szem előtt tartva, első osztályú anyagok felhasználásával tervezték meg a dizájnerek. Haladó szellemű kialakítását az olyan modernizált részletek nyomatékosítják, akárcsak a dekorbetétek – opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető vagy a magasabb felszereltségi csomagokhoz tartozó – háttérvilágítása, amit hat különféle árnyalatban állíthatnak be a bajor prémiumgyártó vásárlói. Bőséges helykínálatával a BMW 2-es Gran Coupé egy csapásra rácáfol az mutatós kupé-sziluett mögé sejtett, szűkös előítéletekre, ugyanis a hátsó üléssorba játszi könnyedségű beszállást garantál, ahol az utasok ezenkívül a BMW 2-es Coupé hátsó üléssorához képest 33 milliméterrel nagyobb térdteret élvezhetnek. Az üléspozíció mindeközben 12 milliméterrel magasabbra került. A csomagtér alapesetben 430 liter térfogata 40 literrel múlja felül a kétajtós 2-es BMW hasonló értékét és a hátsó üléssor 40:20:40 arányban osztott támlájának ledöntésével még tovább bővíthető. A hátsó üléssor a csomagtérből is egész egészében előre hajtható, a külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető Comfort Access funkcióval felszerelt modellek tekintetében ugyanakkor a csomagtérajtó egy láblendítéssel nyitható és egyetlen gombnyomással zárható.
Középpontban a vezető
A műszerfalon elhelyezett járművezérlő gombok összese a vezető köré összpontosul, a csoportosított funkciók mindazonáltal – úgy mint a fűtőrendszer, a légkondicionáló és az eltérő vezetési üzemmódok – könnyed használhatóságot ígérnek. Az első BMW 2-es Gran Coupé opcionális extrafelszereltségei közt a BMW központi operációs rendszerének legkorszerűbb, 7.0 verziója is megtalálható, aminek okos információszolgáltató koncepciója – a külön választható extrafelszereltség részeként szintén elérhető BMW Gesztusvezérléssel – két nagyméretű digitális kijelzővel dolgozik közösen (a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés tekintetében egyenként 10,25″ képernyő-átmérővel), a BMW Live Cockpit műszerfal-elrendezés formai megoldásai és dizájnkoncepciói ugyanakkor a BMW fényszóróinak dupla ikergyűrű-motívumát idézik. A nagyfelbontású, érintőképernyőként is funkcionáló központi megjelenítő a műszerfal centrumában kapott helyet, a BMW által megszokott módon a vezető felé fordítva. A bajor prémiumgyártó kuncsaftja maximálisan személyre szabhatja a központi megjelenítőn megjelenített tartalmakat, a külön választható extrafelszereltség részeként ugyanakkor a 9,2″ kivetítő-átmérőjű, színes BMW Head-Up megjelenítő szintén rendelkezésre áll, hogy egy pillanatra se kelljen levennie tekintetét az útról.
Intuitív járművezérlés a BMW iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, érintésekkel, hangutasításokkal és gesztusokkal
A BMW 2-es Gran Coupé utasai a vezetési szituációhoz és egyéni preferenciáikhoz leginkább illeszkedő módon kommunikálhatnak a gépkocsival, amit a bajor prémiumgyártó fogyasztói a középkonzolon és a kormányon elhelyezett gombokon kívül a BMW iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával (amit a BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezéstől felfelé érintés-érzékeny felülettel biztosít a cég) és már az alapfelszereltség részeként is érintőképernyőként funkcionáló, 8,8″ képernyő-átmérőjű központi monitoron át vezérelhetnek. A BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés navigációs rendszert és hangutasításokkal vezérelhető online funkciókkal kiegészített, nagy tudású hangutasítást is tartogat. A legmagasabb szintű műszerfal-elrendezést a BMW Live Cockpit Professional jelenti, aminek a BMW Okos Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant) és a két darab nagyfelbontású, egyenként 10,25″ képernyő-átmérőjű, maradéktalanul digitális megjelenítő is része. A BMW központi operációs rendszerének legfrissebb, 7.0 verziójával dolgozó BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés a legújabb járműkapcsolati megoldásokkal és a legátfogóbb személyre szabhatósági lehetőségekkel kényezteti a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. A modern műszaki megoldás két leginnovatívabb újítása az adaptív navigációs rendszer és a merevlemez-alapú multimédiarendszer. A külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Gesztusvezérlés hét eltérő gesztust képes megkülönböztetni egymástól, ezekből kettőhöz ugyanakkor a BMW kliensei a önálló preferenciáikhoz leginkább illeszkedő két szerepkört rendelhetik hozzá.
Öt eltérő felszereltségi szint és egy csúcsmodell
Öt eltérő felszereltségi szintjével az első BMW 2-es Gran Coupé több személyre szabhatósági lehetőséget nyújt a bajor prémiumgyártó megrendelőinek. A Luxury Line felszereltségi csomag példaként szatinált alumíniumból készült dekorbetétekkel és Dakota bőr üléskárpittal helyezi fókuszba a modell kifinomult stílusát és kényelmét. A prémium kompakt szegmens mértékadó négyajtós kupéjának sportos oldalát eközben két eltérő felszereltségi csomag hivatott kihangsúlyozni: a Sport Line felszereltségi csomag magasfényű feketére fényezett dekorbetéteket és a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag ablakkereteit tartogatja, az M Sport felszereltségi csomag ugyanakkor sajátos légbeömlő-betétekkel, magasfényű feketére fényezett dekorbetétekkel, szatinált alumíniumból készült hűtőrács-lamellákkal, Dark Shadow árnyalatú BMW M hátsó lökhárító-betéttel, BMW M sportkormánnyal és Trigon/Sensatec felületű sportülésekkel tesz egy lépést a BMW M235i xDrive Gran Coupé csúcsmodell felé. A modellpaletta csúcsán helyet foglaló BMW M235i xDrive Gran Coupé exkluzivitását Cerium Grey árnyalatú stílusjegyek hangsúlyozzák, hálómintázatú hűtőráccsal, magasfényű feketére fényezett BMW M hátsó lökhárító-betéttel és a karosszéria színére fényezett hátsó légterelő szárnnyal.
Sportautós agilitás és vérpezsdítő menetdinamika
Amennyire a korszerű BMW 1-es széria, úgy az első BMW 2-es Gran Coupé is a bajor prémiumgyártó csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezére épül. A modern műszaki megoldás kifejlesztésekor a BMW Group tervezőmérnökei részletekbe menően kiaknázták a vállalatcsoporton belül, hosszú évek alatt felhalmozott elsőkerék-meghajtású szaktudás legjavát és a BMW i divíziótól is modernizált technológiákat emeltek keresztül, a BMW 2-es Gran Coupé ezáltal nem kizárólagosan az utastéri helykínálat kapcsán, de a menetdinamika kapcsán is most bemutatott mércét állít fel a prémium kompakt szegmensben. A legújabb futómű-technológia, a nagyszámú tervezőmérnöki fejlesztés, a friss fejlesztésű alkatrészek és a gépjármű menetdinamikai adottságait felügyelő vezérlőrendszerek példás együttműködése rendkívüli agilitást nyújt: a BMW 2-es Gran Coupé érezhetően sebes és precíz rendszerreakciókat garantál, amellyel új szintre emeli a vezetés élményét. Kulcsfontosságú alkotóelem e téren a BMW i3s tisztán elektromos prémium kompakt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) technológiai örökségeként alkalmazott ARB modern műszaki megoldás (hajtásfüggő kipörgés-korlátozás), amely száraz, nedves és átmeneti útfelületen, havas úton és jeges státuszok közepette is az összes régebbinél gyorsabban és pontosabban felügyeli az egyes kerekek lehetőség szerinti kipörgését, ezzel intenzív gyorsulás és kanyarodás közben is optimalizálva a kerekek tapadását. A BMW 2-es Gran Coupé alapfelszereltségeként kínált ARB modern műszaki megoldás kipörgésvezérlő rendszerét a tervezők a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegysége helyett közvetlenül a motor vezérlőelektronikájába integrálták, amelyiknek hála a jelcsatorna kimagaslóan lerövidült. Az információáramlás mindent összevetve háromszor, a vezető által érzékelt rendszerreakció mindazonáltal tízszer gyorsabb lett. A dinamikus menetstabilizáló rendszerrel szorosan együttműködő, hajtásfüggő kipörgés-korlátozás ezenkívül nélküle csökkenti az elsőkerék-meghajtású modelleknél tapasztalható hajtási befolyást, hogy megtörné az oldalirányú gyorsulás felépülésének folyamatát.
Hajtási befolyásoktól mentes kormányozhatóság BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomaggal
Az ARB modern műszaki megoldás üzemelését az első BMW 2-es Gran Coupé-hoz szintén alapfelszereltségként kínált BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag is támogatja, amely kanyarodás közben az ívbelső kerekek nagy tudású fékezésével fokozza a modell szorgalmas vezethetőségét. Az eredmény hozzávetőlegesen hajtási befolyásoktól mentes kormányozhatóság. Az ARB modern műszaki megoldás és a BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag a BMW M235i xDrive Gran Coupé fedélzetén is megtalálható, melynek alapfelszereltségébe mindemellett nem kizárólagosan a BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtás, de a új fejlesztésű, teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálmű is beletartozik. Utóbbi az első féltengelyek összezárásával ígér az összes régebbinél sportosabb vezetési élményt. A differenciálművet a mérnökök a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóba építették be, amely a Launch Control titulussal rendelkező rajtprogram aktiválása során már az első és a második sebességi fokozatban is a kerekekre zúdítja a motorból érkező 450 Nm csúcs forgatónyomaték legjavát. A BMW M sport kormánymű az összes régebbinél élénkebb reakciója érezhetően sportosabb agilitást, a bajor prémiumgyártó ügyfeleiben mindazonáltal még nagyobb kanyaréhséget idéz elő. A BMW M sport fékrendszer eközben minden vezetési szituációban kimagasló kopásállóságról és bőséges fékerő-tartalékról tesz tanúbizonyságot. A BMW M sport kormánymű és a BMW M sport fékrendszer a külön választható extrafelszereltség részeként a BMW 2-es Gran Coupé többi motorváltozatához szintén rendelkezésre áll.
Három eltérő futómű-hangolási mód
A BMW 2-es Gran Coupé alapfelszereltségéhez kínált futóművet úgy hangolták be a mérnökök, hogy az minden egyes hajtáslánc-változattal kényelmesen dinamikus vezethetőséget garantáljon. A bajor prémiumgyártó megrendelői ugyanakkor a külön választható extrafelszereltség részeként a 10 milliméteres hasmagasság-csökkenést kínáló BMW M sport futóművet és a változó lengéscsillapítás-vezérléssel (VDC – Variable Damper Control) dolgozó adaptív futóművet is megrendelhetik a gépjármű alá. Utóbbi megoldás során a vezető a vezetési élménykapcsolón (Driving Experience Control) át két eltérő csillapítási hangolást is aktiválhat: a kényelemre összpontosító COMFORT üzemmódot és a dinamikusan dolgozó SPORT üzemmódon. Az adaptív futómű és a BMW M sport futómű ugyancsak megerősített stabilizátor rúddal dolgozik. A BMW 2-es Gran Coupé minden hajtáslánc-változata többkaros hátsó kerékfelfüggesztéssel gurul le a gyártósorról. Annak érdekében, hogy minden kuncsaftja a perszonális preferenciáihoz leginkább illeszkedő futómű-hangolás mentén élhesse keresztül a vezetés élményét, a BMW három eltérő futómű-hangolási lehetőséget biztosít fel – az alapfelszereltség részeként kényelemre hangolt beállítástól kezdve, egészen a BMW M sport kormányművel és BMW M sport fékrendszerrel dolgozó BMW M sport futómű extrém dinamikus hangolásáig. A legszélesebb futómű-hangolási tartományt ellenben a változó lengéscsillapítás-vezérléssel (VDC – Variable Damper Control) dolgozó, BMW M sport fékrendszerrel kiegészített adaptív futómű garantálja.
Piaci bevezetés három eltérő erőforrással
Az első BMW 2-es Gran Coupé piaci bevezetésekor a bajor prémiumgyártó használói a BMW EfficientDynamics motorcsalád legmodernebb nemzedékének három eltérő (egy dízel és két eltérő benzines) erőforrása közül választhatnak. Mindegyiken részletekbe menő finomításokat hajtottak végre a mérnökök, hogy az összes régebbinél alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást, egyes esetekben ugyanakkor ezzel párhuzamosan nagyobb teljesítményt érjenek el. A BMW 2-es Gran Coupé belépő szintű erőforrása a BMW 218i Gran Coupé motorterében dolgozó háromhengeres benzinmotor, amely 103 kW / 140 lóerő maximális teljesítményre képes. A BMW 220d Gran Coupé meghajtásáról egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres dízelmotor gondoskodik, melynek maximális teljesítménye 140 kW / 190 lóerő, a BMW M235i xDrive Gran Coupé motorterébe ugyanakkor a BMW Group legerősebb négyhengeres motorját építették be a mérnökök – 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménnyel. A csúcsmodell 4,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre (a BMW M Performance csomaggal 4,8 másodperc alatt), végsebességét ugyanakkor az elektronika 250 km/óránál szabályozza. A BMW 218i Gran Coupé és a BMW M235i xDrive Gran Coupé benzinüzemű részecskeszűrővel, a BMW 220d Gran Coupé ugyanakkor dízel részecskeszűrővel és nitrogén-oxid-megkötő katalizátorral szerelt SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) dolgozik. Mindhárom kapacitás maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány környezetvédelmi előírásait. A BMW 228i xDrive Gran Coupé – melynek 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotorja 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményre képes – csakis az Egyesült Államokban válik elérhetővé.
Három eltérő kapacitás három eltérő váltóval
A BMW 218i Gran Coupé tekintetében az alapfelszereltség részeként egy hatfokozatú manuális váltó továbbítja a háromhengeres motor erejét az első kerekek felé. A külön választható extrafelszereltség részeként a modellhez a hétfokozatú Steptronic duplakuplungos automataváltó is megrendelhető. A BMW 220d Gran Coupé nyolcfokozatú Steptronic automataváltója és a BMW M235i xDrive Gran Coupé nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltója még komfortosabb és még simább váltásokat garantál, az nagy tudású járműkapcsolat ugyanakkor azt is biztosítja, hogy az automataváltók az adott vezetési szituáció és a gépkocsi előtt álló útszakasz sajátosságai alapján hangolják keresztül váltási karakterisztikájukat.
Modernizált közreműködés a magasabb gépkocsi-szegmensekből
A BMW 2-es Gran Coupé vezetést támogató rendszereinek továbbfejlesztett tárházát a magasabb gépkocsi-szegmensekben elérhető technológiai megoldások erősítik. Az okos modern műszaki megoldások a fedélzeti kamerák élőképeit, azonkívül a radarok és szenzorok jelzéseit veszik számításba a jármű közvetlen és közvetett környezetének pompás leképezésekor, aminek segédkezésével minimalizálhatják vagy maradéktalanul megelőzhetik egy lehetőség szerinti közúti közlekedési baleset kockázatát. Veszély során a jármű nem kizárólagosan figyelmezteti a bajor prémiumgyártó ügyfeleit, de automata kormánymozdulatokra és fékezési manőverekre is képes. Ügyfélkörének Európában a bajor gyártó a prémium kompakt szegmens követendő négyajtós kupéját már alapfelszereltségként automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszerrel (Collision and Pedestrian Warning with City Braking) nyújtsa, amely nem kizárólagosan a gyalogosokat, de az úttest mentén közlekedő kerékpárosokat is észreveszi. Szintén a BMW 2-es Gran Coupé alapfelszereltségének része az aktív sávtartó technológiával dolgozó, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), amely a 70 és 210 km/óra közti sebességtartományban automatán képes tartani a felfestett forgalmi sávot. A külön választható extrafelszereltségek közt ugyanakkor a 160 km/órás sebességig funkcionáló, Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control), amellett a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Change Warning), a hátsó ütközésre figyelmeztető rendszerrel (Rear Collision Warning) és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel (Crossing Traffic Warning) dolgozó Driving Assistant csomag is megtalálható.
Parkolóasszisztens (Parking Assistant) modernizált tolatási segédlettel (Reversing Assistant)
A BMW 2-es Gran Coupé a parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a tolatókamera és a parkolóasszisztens (Parking Assistant) opcionális extrafelszereltségként megrendelhető hármasával támogatja a bajor prémiumgyártó használóinak parkolási manővereit. A parkolóasszisztens a párhuzamos és merőleges parkolásban is meghatározó segítséget nyújt, sőt mi több, a párhuzamosan beparkolt járművet képes magától ki is vezetni a parkolóhelyről. A külön választható extrafelszereltségek palettáján az továbbfejlesztett tolatási segédlet (Reversing Assistant) is megtalálható: a modern műszaki megoldás a parkolást megelőző minden, maximum 36 km/órás sebességgel menetirányba megtett út precíz kormánymozdulatait raktározza, hogy tolatáskor milliméterre precízen ugyanazt a mozdulatsort ismételhesse meg visszafelé – maximum 50 méteren, maximum 9 km/órás sebességgel.
Az okostelefon, mint slusszkulcs
Az első BMW 2-es Gran Coupé opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján két olyan okos szerepkör is megtalálható, amelyek ezelőtt csak a magasabb gépkocsi-szegmensekben elérhető BMW modellek kiváltságai voltak: a BMW Digital Key digitális kulcs és a BMW Nagy tudású Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant). A BMW Digital Key digitális kulcs kínálja a bajor prémiumgyártó fogyasztói részére, hogy okostelefonjukkal működtessék BMW modelljük központi zárját: a szerkezetet elegendő közel tartani az ajtónyitó kilincshez, és a modern műszaki megoldás máris aktiválódik – akkor is, ha az okostelefon akkumulátora teljesen lemerült. A volán mögé ülve az kapacitás is azon nyomban indíthatóvá válik, amint a bajor prémiumgyártó fogyasztói elhelyezik az eszközt a részére kialakított rekeszben vagy a vezeték nélküli okostelefon-töltést garantáló tálcán. A BMW Digital Key digitális kulcs akár öt felhasználóval is megosztható. A modern műszaki megoldás alkalmazásához minimum Android 8.0 operációs rendszert futtató Samsung Galaxy masina elengedhetetlen.
BMW Okos Személyi Asszisztens: ugyanabban az időben szakértő és beszédpartner
A BMW 2-es Gran Coupé forradalmi járművezérlő koncepciójának egyik óriási újítása a korszerű BMW 3-as limuzinban leleplezett és a külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Okos Személyi Asszisztens, amely fedélzeti szakértőként gyakorlatilag az adott BMW modell minden funkcióját hibátlanul ismeri. A “Helló BMW!” (“Hey BMW”) hangutasításra bekapcsoló, nagy tudású modern műszaki megoldás hozzájárulásával a bajor prémiumgyártó megrendelői élő szóban működtethetik a jármű különféle funkcióit és átfogó információkat is lekérhetnek. A BMW Nagy tudású Személyi Asszisztens egy önálló személyiséggel felvértezett, digitális karakter, amely képes megtanulni a bajor prémiumgyártó használóinak napi rutinját, megjegyezni kedvenc járműbeállításaikat és elsajátítani szokásaikat, hogy az adott helyzetekben és környezetekben egyre közvetlenebb és készségesebb módon biztosíthassa szolgáltatásait. A modern műszaki megoldás ugyanakkor nem kizárólagosan a vezető utasításait képes végrehajtani, de minden pillanatban segítségre készen áll és a hosszabb beszélgetésekben is partnernek tekinthető. A BMW Nagy tudású Személyi Asszisztens egyik legkülönlegesebb funkciója, hogy a többi vezetést támogató rendszerrel ellentétben a BMW fogyasztói itt tetszésük alapján nevet is adhatnak a digitális személyiségnek, amely ezáltal sokkal egyedibb karakterré, a bajor prémiumgyártó ügyfeleivel kialakított kapcsolatai mindazonáltal még személyesebbé válnak.
Connected Navigation opció a minél pihentetőbb utazásért
A Connected Navigation opció nagy tudású szolgáltatásai lehetővé teszik, hogy útvonaltervezéskor a modern műszaki megoldás nagyon sok külső és belső információt számításba vegyen. Okoskészülékeik segédkezésével a BMW 2-es Gran Coupé vezetői flottul elküldhetik úti céljaikat a jármű navigációs rendszerének, amely képes eltárolni illetve egyéb berendezésekkel szinkronizálni azokat. A parkolóhely-asszisztens (Parking Space Assistant) már jóval a célba érkezés előtt mutatja a bajor prémiumgyártó kuncsaftjainak a legoptimálisabb parkolóhelyeket, míg az úti célhoz legközelebb eső parkolóház telítettségéről is percre precíz információkkal büszkélkedhet. A felszíni parkolóhely-kereső szolgáltatás (On-Street Parking Information) és a PARK NOW szolgáltatás is az nagy tudású modern műszaki megoldás szerves része. Egyes nagyvárosokban mindemellett a bajor prémiumgyártó ügyfélkörének készpénzmentes, automata parkolódíj-fizetésre is lehetőségük van.