A korszerű koncepció leleplezésével a BMW Group a hálózatról tölthető modellpaletta hosszú távon fenntartható és hasonlóan környezetbarát alternatívájának hírnökét szemlélteti: a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát.
Az elektromos mobilitás egyik mértékadó szereplőjeként a BMW Group a közlekedés jövőjének megannyi lehetséges válfajára is felkészül, ahogy azt a 2019-es Frankfurti Internacionális Autószalonon bemutatott BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó is igazolja. A BMW Group hittel vallja, hogy az eltérő alternatív hajtáslánc-technológiák az elkövetkezendő időszakokban is kifogástalanul megférnek ezt követően egymás mellett, ugyanis egyetlen megoldás sem képes a Föld minden táján az emberek összetett mobilitási igényeinek maradéktalan kielégítésére. A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált hajtáslánc-technológiák isteni alternatívájaként és kiegészítő megoldásaként szolgálhat, a környezetbarát mobilitási megoldások egyre szélesebb választéka mindazonáltal a BMW Group zéró emissziójú mobilitás iránti elköteleződését nyomatékosítja, egy alaposan átgondolt vállalati stratégia mentén.
A BMW Group az elképzelések alapján 2022-ben ismerteti a hidrogénüzemű tisztán elektromos meghajtás következő generációját egy, a modern BMW X5 műszaki alapjaira kifejlesztett kisszériás kiadásba építve. Az továbbfejlesztett modell kvalitásaiba a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó enged idő előtti betekintést. A BMW Group legkorábban 2025-ben tenné széles körben elérhetővé kliensei részére a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát, a tömegtermelés beindításának időpontja viszont a piaci szituációk és az ügyféligények változásától is nagymértékben függ.
A BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó formanyelve
A BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó elsőrangúan példázza, hogy a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia is eredményesen beépíthető egy olyan dinamikus modellbe, mint amilyen a korszerű BMW X5. A BMW i modell korszerű hajtáslánc-technológiájának azonnali felismerhetőségét egy-két apró módosítás támogatja. Legyen szó akár formai kialakításokról, akár technológiai újításokról, a BMW i divízió kivétel nélkül egész mellszélességgel az újítás pártján áll, melynek hála a BMW Group követendő technológiai fejlesztőközpontjaként funkcionál.
A BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó frontrészének leglátványosabb dizájn-innovációja a BMW i Blue árnyalatú motorháztető-minta, amely háromdimenziós formában a légterelőkön is visszaköszön. A pompázatos mintázat alakja és színvilága dinamikusan fonja körbe a Mineral White árnyalatú karosszériafényezést, a aprólékosan kidolgozott könnyűfém keréktárcsák ugyanakkor szintén a hamisítatlan BMW i génekről tanúskodnak.
A koncepció továbbfejlesztett jellegét nem kizárólagosan a frontrész és az oldalfelületek, de a hátsó kialakítás is kétségkívül sugallja, a BMW i Blue árnyalatú diffúzorbetétnek betudhatóan. A hátsó lökhárító zárt, kipufogóvégektől mentes kialakítása a zéró emissziójú mobilitás környezetbarát üzenetét erősíti.
A korszerű modern műszaki megoldás nyertesei az ügyfelek lesznek
A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával dolgozó, tisztán elektromos modellek a belsőégésű erőforrással szerelt gépjárműk folytonos használhatóságát a zéró emissziójú mobilitás korlátlan formájával integrálják: a tankolás mindössze négy percet vesz igénybe, a hatótávolság több száz kilométer, komfort kapcsán nem követel kompromisszumot, elsőrangúan alkalmas vontatásra és mindössze felettébb minimális mértékben függ az éghajlati körülményektől. Mindez azt jelenti, hogy a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával a bajor prémiumgyártó vásárlói télen és nyári hónapokban is hozzávetőleg ugyanakkora hatótávolsággal számolhatnak. A modern műszaki megoldás népszerűségének ugrásszerű növekedéséhez a hidrogén-infrastruktúra elterjedésére van szükség, a legtöbb országban viszont az effajta infrastruktúra kiépítése még gyerekcipőben jár.
Technológiafejlesztési partnerség a Toyota oldalán
A BMW Group már évekkel ezelőtt bizonyította a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia hétköznapi használhatóságát. 2013-ban a müncheni központú vállalatcsoport és a Toyota Motor Corporation összefogott, hogy szövetségben fejlesszék ki a hidrogénüzemű hajtáslánc-technológiát. 2015 nyara óta a BMW Group technológiafejlesztési részlege olyan hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával dolgozó BMW 5-ös Gran Turismo prototípusok kis flottáját teszteli, amelyekbe a Toyota üzemanyagcelláit és a együtt kifejlesztett hajtáslánc-technológiát szerelték.
2016-ban a két cég egy termékfejlesztési együttműködésről szóló megállapodást írt alá, amelyiknek égisze alatt attól fogva egyesült erővel dolgoznak az üzemanyagcella-technológiával dolgozó hajtáslánc-technológiák következő generációinak és a hidrogén-meghajtású modellek rugalmasan alkalmazható, moduláris alkatrészeinek kifejlesztésén. A Toyotával megkötött szövetség azt igazolja, hogy a BMW Group előtérbe állított hangsúlyt fektet a maradéktalanul zéró emissziójú mobilitás alternatív hajtáslánc-technológiáinak kidolgozására. Az üzemanyagcella-technológia létjogosultságában mindkét partner erősen hisz, akik az infrastruktúra, amellett a piac átfogó növekedésével párhuzamosan, szövetségben folytatják tovább a technológiafejlesztési munkát.
2017 januárjában a BMW Group és a Toyota Motor Corporation tizenegy energiaszolgáltató, szállítmányozási és nagyipari vállalattal együtt produkálta a “Hydrogen Council” néven ismert internacionális indítványt, melynek célkitűzése, hogy egységes irányelvek mentén szerezzen egyre nagyobb, hosszú távon fenntartható teret a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiának. 2019 júniusára a kezdeményezésben aktívan résztvevő társvállalatok száma a hatvanat is elérte.