Még nagyobb képernyőt, tudatosan

Még nagyobb képernyőt, tudatosan

A Samsung legfrissebb hazai kutatásából kiderül, a televízió újra egyre nagyobb szerepet játszik a felhasználók életében. A megkérdezettek közel fele (47%) nézett rendszeresen filmeket az elmúlt másfél évben, és ehhez jellemzően minél nagyobb képernyőt választott. A bevásárlókosarakba került gépezetek harmada már 2020-ban is legalább 43 colos volt, ez a trend az otthon töltött idő alatt vásárolt TV-k tekintetében is megfigyelhető, ugyanakkor a vírushelyzet okozta nehézségek magasabb fokú tudatosságra is ösztönözték a magyar felhasználókat. A választásnál még mindig jelentős szempont, hogy a készülékeken elérhetők legyenek az eltérő okos funkciók. A válaszadók háromnegyede aktívan használja ezeket, amellett idén előtérbe került az energiatakarékosság és a garancia kérdése is.

A felhasználói igények változásával párhuzamosan növekedett a televíziók funkciója a magyar háztartásokban. A mai készülékeknek az eredeti funkcióján túl már nagyon sok másfajta feladatnak is meg kell felelnie, a válaszadók 43 százaléka alapján az elkövetkezendő időszakokban ugyanakkor még több mindenre használjuk ezután a tévéket. Ahhoz, hogy a szórakoztatáson kívül a munkához vagy akár az otthoni tanuláshoz is helyes készülékre találjanak, sokan vásároltak új televíziót, az elmúlt két évben a megkérdezett magyarok 38 százalékához került új TV. A költekezési kedv ugyan jellemzően mérséklődött a válaszadók körében, 37 százalék nem tervez új szórakoztató elektronikai készüléket beszerezni a soron következő évben, ellenben azok közt, akik még vásárolnának, a televíziók a leginkább közkedveltek. Az emberek leggyakrabban az első tévékészüléküket szeretnék megvásárolni, a 18 és 24 év közöttiek 28 százaléka venne új készüléket a következő 12 hónapban. Kétszeres férfi tervez tévévásárlást, mint nő, és a magyarok közül többen vennének TV-t (16%), mint okostelefont (14%), laptopot (12%) vagy játékkonzolt (4%).

Minél nagyobb képátlót, minél kedvezőbb feltételekkel

A Samsung tavalyi és idén nyári kutatásaiból kiderül, hogy a magyar felhasználók részére az egyik legszámottevőbb szempont a képminőség, továbbá azon belül a felbontás. 2020-ban ezt emelték ki az emberek leggyakrabban. Ez a tendencia idén sem változott, a megkérdezettek 71 százalékának jelentős, hogy minél nagyobb felbontású képet láthasson nap mint nap. Fontos különbség, hogy a tavalyi adatok még azt mutatták, a felhasználók 40 százaléka vásárolt új tévét konkrétan az okos funkciók folytán, idén már csak 33 százalék részére volt ez az első számú szempont. Ez vélhetően annak is köszönhető, hogy a felhasználók nagy részének már okostévéje van, a tanulmány alapján a szerkezetek közel 80 százaléka ebbe a kategóriába sorolandó. Még mindig nevezetes a képernyő méretének jelentősége, legelőnyösebb képátló mindkét évben a fontossági lista első öt helyének valamelyikén végzett. Természetesen megfigyelhető a COVID-hatás is, mert miközben múlt évben a válaszadók akár felének is kardinális volt példának okáért a színhűség vagy a képfrissítési gyakoriság a korszerű televízió kapcsán, idén ezek kevésbé, amíg a hatékonyság éppen fontosabb lett a vírushelyzet folytán. A magyarok több mint harmada (36%) így figyelt jobban az energiahatékonyságra, közel fele (48%) ugyanakkor az árat gondolta át, amely az elmúlt évben a legnélkülözhetetlenebb döntési tényezővé vált.

Gondoljunk a jövőre is

A tudatos gondolkodás nem kizárólag az árak alaposabb megfigyelésében vehető észre, több olyan szempont vizsgálata is megelőzi a korszerű tévék vásárlását, amely a 2020-as tudományos felmérés szerint előző évben nem volt még sajátos. A hatékonyság és a fenntartható működés is meghatározó jelentőségű a döntésben, a 35 és 55 év közti felhasználók átlagosan 45 százalékának példaként konkrétan kardinális, hogy milyen energiaosztályba tartozik a modern szerkezet. Ugyanebben a korosztályban meghatározó szempont a termékekre vonatkozó garancia, ezt napjainkban már minden válaszadó 40 százaléka rendkívül fontosnak tartja a döntésnél. Természetesen a hosszabb távon gondolkodóknak lényeges, hogy a tévéjükön elérjék az online tartalmakat vagy alkalmazásokat, ezt jól mutatja, hogy a megkérdezettek közel 60 százaléka még mindig figyelembe veszi a vásárlás előtt az okos funkciók meglétét.

„Érdekes látni, hogyan változtak a televízióvásárlás fő szempontjai viszonyítva a tavalyi esztendőhöz. A csúcstechnológiás, quantumpontos kijelzőmegoldások természetesen már minden QLED készülékünkben megtalálhatók, mindent összevetve az olyan különleges megoldások kerülnek előtérbe, amelyek a tudatosságra, a környezetkímélő használatra épülnek – nyilatkozta Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – A híres, újrahasznosítható Ökocsomagolással, a napelemes távirányítókkal és a fenntartható tervezési folyamattól az anyagtakarékos gyártásig tartó környezetkímélő gyakorlatokkal a Samsung biztosítja, hogy a szerkezetei a tudatos életet élők részére is ideális megoldást jelentsenek.”

A Samsung 2021-es kutatását az Impetus Research hozta létre online megkérdezéses adatfelvétellel 2021 júniusában és júliusában. A felmérés 815 fős mintája a 18 és 64 év közti magyar lakosságra nézve tetszetős. A 2020-as adatok magját a Pulzus Piackutató App 1125 felhasználója közt végzett tetszetős felmérés jelenti.