Több, mint 20 millió hibridet forgalmazott eddig nemzetközileg a Toyota

Több, mint 20 millió hibridet forgalmazott eddig nemzetközileg a Toyota

A nemzetközileg az egyik legelismertebb környezetbarát autógyártója, az elektromos forradalmat negyed évszázada a Föld első öntöltő hibrid elektromos gépkocsijának bemutatásával elindító, és a részben vagy teljesen elektromos gépkocsik fejlesztésében onnantól is élen járó Toyota 2022 február végéig nem mindössze 20 millió hibrid gépkocsit árusított az egész világon. Ez nagyságrendileg csaknem 160 millió tonna széndioxid-kibocsátás megtakarítást tett lehetővé. Annak érzékeltetésére, hogy ez mekkora volumen, valószínűleg nyújt támogatást, hogy ha ezt a súlyt nyergesvontatókra pakolnánk, akkor ezek az Egyenlítő mentén sorba állítva 2500-szor érnék körbe Földet.

A Lexus prémium autómárkát, a Daihatsu budget márkát és a Hino busz- és teherautómárkát jegyző Toyota 2022 február végéig az egész világon több, mint 20 millió részben vagy teljesen elektromos gépkocsit, zömében öntöltő hibrid elektromos járművet árusított. A környezettudatosságot csaknem negyed évszázada zászlajára tűző japán autógyártó nagy utat járt be: az első évben, 1997-ben nemzetközileg alig több, mint 400 darab Toyota hibridet vásároltak, az első 1 millió darab hibrid eladásához 10 év kellett, előző évben ugyanakkor már egyetlen évben 2,6 millió részben vagy teljesen elektromos Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino modell talált gazdára.

A Toyota által eddig az egész világon árusított 20 millió hibrid (amelyből közel 4 millió fut Európa útjain) többszöröse minden többi autógyártó együttes részben vagy teljesen elektromos értékesítésének, és ma is a japán autógyártó jegyzi a piac legszélesebb, Európában több, mint 20, nemzetközileg mindazonáltal több, mint 40 modellből álló elektrifikált modellkínálatát.

Szédületes mértékű CO2-kibocsátás megtakarítás

Az elmúlt 25 évben a Toyota által árusított hibridek révén megtakarított csaknem 160 millió tonna CO2-kibocsátást nehéz érzékeltetni. A New York ikonikus épületének számító Empire State Building súlyánál 440-szer, a Föld legmagasabb létesítménye, a dubai Burj Khalifa súlyánál ugyanakkor 340-szer nagyobb ez az adat.

Ha a Föld átfogó CO2-kibocsátásával vetjük össze, akkor az elmúlt 25 évre vetítve 0,02%-al, 2021-ben mindazonáltal 0,05%-al csökkentették a teljes körű emissziót az utakon található Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino részben vagy teljesen elektromos gépjárműk. Ez az arány mindazonáltal az elkövetkezendő időszakokban örökösen nő ezt követően. A Toyota mert Európában és Magyarországon már most közel 70%-ban öntöltő hibrid elektromos gépkocsikat árusít, a Lexus tekintetében ugyanakkor ez az arány 99%.

Örökösen növekvő dinamikájú zöldülés

A Toyota teljes körű kínálatában 2025-re egyetlen olyan modell sem lesz, amely ne lenne elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) meghajtással, sőt, ezek számát az időszerű valamivel több mint 40-ről három év alatt több, mint 70-re szándékozik emelni mindenre kiterjedő modellportfóliójában, úgy, hogy világszintű értékesítéseinek csaknem 70%-át tegyék ki az öntöltő hibrid elektromos, 10%-át a plug-in hibrid elektromos, újabb 10%-át ugyanakkor a zéró emissziós (akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek).

A Föld legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos technológiájával érkező új modellek mellett 2030-ig 30 új akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus is bemutatkozik ezt követően, melyekből akkorra éves szinten 3,5 millió darab (ebből 1 millió Lexus) talál ezután gazdára. 2030-ra a Lexus európai, kínai és észak-amerikai értékesítéseinek 100%-át teszik ezután ki az akkumulátoros elektromos modellek, 2035-re mindazonáltal a gyártási tevékenység is karbonsemleges lesz.

Ezzel párhozamosan a következő években a társaság kínálatában szüntelen érkeznek ezután az szintén zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek (személyautók, buszok, kis- és nagyteherautók, targoncák, motorcsónakok, vonatok), és komoly áttörést hozhat a ebben a pillanatban még kísérleti szakaszban járó, a legkeményebb versenykörülmények közt tesztelt, zéró emisszió közeli hidrogén belső égésű modern műszaki megoldás is.

Mindezek ismeretében szakadatlan még tovább nő ezt követően a Toyota részesedése is a teljes körű CO2-kibocsátás csökkentésből.